لیفتراک ها یک نوع ماشین برای جابجایی و انتقال کالاها و بارها می‌ باشند که در صنایع مختلفی مانند صنایع مواد غذایی، پتروشیمی، صنایع فولادی و چوب، صنعت پلیمر و غیره کاربرد دارند. برای جابجایی کالاها و بردن آن ها در انبار یا برداشتن کالا از کامیون ها یا جابجایی و انتقال بار از ایستگاهی به ایستگاه دیگر از لیفتراک استفاده می‌ شود.

در واقع باید گفت یکی از کاربرد های لیفتراک جابجایی و انتقال بار سنگین است. البته کاربرد های  لیفتراک متفاوت است و برخی از لیفتراک ها برای بالا پایین آوردن بار استفاده می شوند و هر کدام قادر هستند حجم مختلفی از بار را جابجا کنند.

لیفتراک را می توانید در ۲۴ ساعت شبانه روز استفاده کنید البته این موضوع کاملا بستگی به مدل لیفتراک دارد. برخی از  مدل های لیفتراک را می‌ توانید در فضای باز و برخی دیگر می‌ توانید در فضای بسته استفاده کنید. توجه کنید برخی لیفتراک ها در مدل های برقی تولید شده اند که در تولید آن ها از باتری استفاده شده است.

همینطور میتوانید در مورد لوازم یدکی لودر هپکو نیز اطالاعاتی را بخوانید.

برتری های لیفتراک های گازی

کاربرد های لیفتراک گازی جابجایی و حمل و نقل بار است. توجه کنید که لیفتراک های گازی قیمتی کاملا مقرون به صرفه دارند می توان از آن ها در فضا های باز و فضا های بسته استفاده کرد. از لیفتراک های گازی در هر زمان می توانید استفاده کنید و در هر ساعتی آمادگی کار هستند. قطعات لیفتراک های گازی قیمت کاملا مقرون به صرفه دارند و در بازار موجود هستند.

از برتری لیفتراک های گازی نسبت به لیفتراک های دیزلی می‌ توان به قدرت مانور بالای آن اشاره کرد. لیفتراک های گازی لاستیک های کوچک تر و سفت تری دارند. دودی که از لیفتراک های گازی خارج می‌ شود مضرات کمتری دارد. لیفتراک گازی در حرکت دادن بار ها و وزن ها سرعت زیادی دارند و در حرکت شتاب بیشتری دارند. دقت کنید وقتی از لیفتراک گازی استفاده می کنید  لغزش صندلی راننده بسیار کم است.

 لیفتراک دیزلی و کاردبرد آن

لیفتراک های دیزلی یکی از محبوبترین انواع لیفتراک هستند که قدرت بالاتری دارند و قادر هستند بارهای سنگین را بلند کنند. از لیفتراک های دیزلی در مناطق باز استفاده می‌ شود و به همین دلیل می‌ توانید در انبارهای بزرگ، مراکز صنعتی و شرکت های بندری و خدمات از این لیفتراک استفاده کنید.

لیفتراک های دیزلی سرعت بسیار بالایی دارند و در انواع مختلف و وزن های متفاوت یک و نیم تا هفت تن تولید شده اند. اگر فضای داخلی لیفتراک دیزل را دیده باشید متوجه کاربرده بالای آن می شوید. لیفتراک های دیزلی یک اتاقک بزرگ برای راننده دارند. از مزیت های لیفتراک دیزلی می توان به سهولت کارکرد آن اشاره کرد. از کاربردهای  لیفتراک دیزلی می توان به جابجایی حمل بار تا وزن های بسیار بالا اشاره کرد. توجه کنید از لیفتراک های دیزلی می توانید در شرایط محیطی مختلف استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:مهم ترین نشانه های لودر چرخدار با کیفیت

بررسی مزیت ها و معایب انواع لیفتراک ها

کاربرد های  لیفتراک در تمامی صنایع انتقال بار سنگین از مکانی به مکان دیگر است. لیفتراک های برقی یکی از انواع لیفتراک می‌ باشند که هزینه سوخت ندارند و به صورت برقی کار می کنند.

در تعمیر و نگهداری لیفتراک می توانید صرفه جویی کنید؛ زیرا هزینه تعمیر و نگهداری آن ها پایین است. این لیفتراک ها را نمی‌ توانید در هر ساعتی استفاده کنید، زیرا باتری آن ها نیاز به شارژ دارد و باید در هنگام شب باطری لیفتراک برقی را شارژ کنید تا در طول روز بتوانید از آن استفاده نمایید.

اگر لیفتراک های برقی در مواجهه با هوای سرد قرار بگیرند یا در تماس با رطوبت باشند نمی توانند خواسته های شما را برآورده کنند. لیفتراک دیزل هزینه سوخت کمتری دارد اما عمر مفید آن بسیار طولانی است. از مزیت‌ های لیفتراک های برقی می‌ توان به کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد.

سخن پایانی

لیفتراک ها در انواع مختلفی تولید شده اند و در انواع لیفتراک های برقی لیفتراک های دیزلی لیفتراک های گازی و غیر تولید شده اند. اگر قصد خرید لوازم یدکی برای انواع لیفتراک را دارید می توانید با خرید  لوازم یدکی کوماتسو در هزینه های خود صرفه جویی کنید. با پیشرفت تکنولوژی برای سهولت کار  دستگاه‌ های به نام لیفتراک تولید شده اند که کاربرد مهمی در صنایع مختلف دارند. توجه کنید که لیفتراک ها مدل های متفاوتی دارند و برخی از آن ها دارای کابین های مخصوص راننده می باشد. لیفتراک ها دارای اجزای مختلفی هستند و برای جابجایی بار هایی با وزن های مختلف کاربرد دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *