در حال حاضر ماشین آلات راهسازی نقش قابل توجهی را در ساخت بهینه با بازدهی بالا در معادن و پروژه های عمرانی ایفا می کنند. ماشین آلات راهسازی و معدن آن دسته از ماشین های بسیار بزرگ می باشند که توان آنها بسیار بالا است. لازم به ذکر است که بعضی از ماشین آلات راهسازی ابعاد خیلی بزرگی دارند. ماشین آلات و وسایل نقلیه از قبیل لودرها، بیل مکانیکی ها، بولدوزها و غیره که به فعالیت در حوزه های معدنی و راهسازی مشغول هستند به دلیل اینکه برای حجم گسترده ای از کار به کار گرفته می شوند دارای اندازه های بسیار بزرگ هستند. ولی در میان این لوازم نیز گزینه های مشهور و برتر موجود می باشد. ماشین الاتی که ابعاد بزرگ دارند و به عنوان بزرگ ترین نوع آنها به حساب می آیند معمولا ماشین آلات راهسازی معروف هستند که در این مقاله می خواهیم شما را با معروف ترین نوع این ماشین آلات آشنا کنیم.

هیمنطور میتوانید درمورد لوازم یدکی لودر هپکو نیز بخوانید.

گریدر معروف بزرگ

سوپر گریدر یکی از ماشین آلات راهسازی معروف می باشد که توسط کمپانی آکو ایتالیا ساخته شده است. دولت لیبی سفارش تولید این گریدر را داده که البته همچنان برخی از علت های سیاسی و تحریم باعث شد تا هرگز در اختیار لیبی قرار نگیرد. با سوپر گریدر برعکس سوپر بولدوز فقط 6 ماشین یا دستگاه تولید گردید. این گریدر بزرگ دارای 2 موتور می باشد که هر دو آنها را کاترپیلار ساخته است و نصب یکی در قسمت جلو و موتور دیگر در قسمت عقب انجام گرفت. موتور جلویی اندازه کوچک تری داشت و قدرت آن تا 700 اسب بخار بود. اما موتور بزرگ تری که قدرت آن 1000 اسب بخار بوده را در عقب نصب کرده اند. به همین صورت گل گرید تا 1700 اسب بخار قدرت داشت و سوپر گریدر برعکس گریدرهای دیگر دارای چرخ های دوبل بود و 12 تا چرخ داشت.

عظیم ترین بولدوزر

سوپر بولدوزر به عنوان عظیم ترین بولدوزری به شمار می آید که تا به امروز طراحی و تولید شده است. این نوع ماشین آلات راهسازی معروف را کمپانی ایتالیایی آکو ساخته است. قطعه های فنی این ماشین به کاترپیلار تعلق دارد ولی سایر قطعه های آن را کمپانی آکو تولید و ساخته است. سوپر بولدوزر به اندازه 183 تن وزن دارد و از 2 موتور v8 بهره می برد که توسط کاترپیلار ساخته شده است که به طور کلی قدرت آن به اندازه 1350 اسب بخار می باشد. تیغه بولدوزر عظیم که یکی از ماشین آلات راهسازی معروف است دارای 7 متر عرض و 207 متر ارتفاع می باشد. این در حالی است که کل بولدوزر به اندازه 12 متر طول دارد. در اوایل دهه 80 بود که این ماشین بزرگ و معروف برای صادر کردن به لیبی تولید گردید تا این کشور توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:شناخت لودرهای باقدرت دنیا

بزرگ ترین کامیون جهان

کاترپیلار  797F و MT6300 تا همین چند وقت پیش به عنوان عظیم ترین کامیون دنیا شناخته شده بودند. تا زمانی که کمپانی بلاروسی بلاز درست در سال 2013 کامیون کوه پیکر 75710 را ساخت و با معرفی آن توانست رکورد عظیم ترین کامیون را در اختیار بگیرد. این غول که یکی از ماشین آلات راهسازی معروف می باشد دارای 2 موتور 16 سیلندر 65 لیتری است که توسط کامینز ساخته شده و قدرت هر کدام به اندازه 2300 اسب بخار می باشد. کامیون از طریق کار کردن این دو با یکدیگر تا 4600 اسب بخار خواهد بود. البته در صورت پر نبودن کامل گنجایش کامیون امکان این وجود دارد که فقط یک موتور مورد استفاده قرار گیرد. این کوه متحرک از 360 تن وزن برخوردار می باشد و توانایی حمل کردن 460 تن بار را دارد. این کامیون بزرگ و معروف دارای 64 کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

سخن پایانی

ماشین آلات راه سازی معروف ماشین هایی می باشند که نه تنها از ابعاد بزرگی برخوردار هستند بلکه توان آنها نیز بسیار بالا می باشد. این ماشین آلات در حوزه های معدنی و راهسازی به کار گرفته می شوند و چون برای حجم کاری بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرند طراحی و تولید آنها در ابعاد بزرگ انجام گرفته است. ماشین آلات راهسازی معروف که در این مطلب به آنها اشاره کردیم در حال حاضر جزء پرکاربردترین و عظیم ترین ماشین ها محسوب می شوند که از نظر توانایی و عملکرد در سطح بالایی قرار دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *