آیا با لودرهای باقدرت دنیا آشنایی دارید؟ لودرها یکی از انواع تراکتورهایی می باشند که در معادن مورد استفاده قرار می گیرند. هدف از ورود این ماشین ها به صنعت راهسازی بارگیری و حمل و نقل مواد سست و گسسته می باشد. از انواع لودرها می توان به لودر زنجیری و لاستیکی اشاره کرد که هر یک از آنها برای مصارف مختلف به کار گرفته می شوند. ولی نوع لاستیکی این ماشین بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه در مقایسه با لودرهای زنجیری دارای تحرک و همچنین قدرت مانور بیشتری می باشد. از آنجایی که تعداد زیادی از مصرف کنندگان از این نوع مدل لودر استقبال کرده اند به همین جهت تولید کنندگان لودرهای باقدرت هم در تلاش هستند تا لاستیک های آن را تقویت کنند. کمپانی های کاترپیلارجوی گلوبال و کوماتسو شرکت هایی می باشند که در حال حاضر به فعالیت در زمینه طراحی و تولید لودر مشغول می باشند.

همینطور میتوانید از دیگر بخش های سایت ما که شامل لوازم یدکی لودر دوسان میشود نیز استفاده کنید.

لودر قدرتمند کاترپیلار H992  و کوماتسو WA900-3E0

لودر کاترپیلار یکی از لودرهای باقدرت می باشد که در معادن از قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار است. این لودر به اندازه 14.7 متر طول دارد و یک موتور دارد که قدرت آن 814 است بخار می باشد. ظرفیت باکت این ماشین از 10.7 تا 12.3 متر مکعب متغیر است و در هر مرحله حدود 21700 کیلوگرم بار حمل کند. کوماتسو یکی دیگر از قدرتمندترین لودرها می باشد و زمانی که قرار است کامیون های دارای وزن 68 الی 136 تن حمل شود این نوع لودر مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که این ماشین قدرتمند به اندازه 110 تن وزن دارد. ظرفیت باکت لودر کوماتسو قادر است از 11.5 تا 13 متر مکعب متغیر باشد. همچنین باید این نکته را بگوییم که میزان قدرت این لودر چیزی حدود 856  اسب بخار می باشد.

جوی گلوبال P&HL-1350 و جوی گلوبال P&HL- 1150

جوی گلوبال P&HL-1350 یکی دیگر از لودرهای باقدرت جهان می باشد که باکت به ظرفیت 22.94 متر مکعب دارد. قدرت موتور مورد استفاده در این ماشین با 1600 اسب بخار برابری می کند و در هر مرحله قادر است به اندازه 40.823 کیلوگرم بار حمل کند. وزن عملیاتی این لودر قدرتمند به اندازه 186 تن می باشد و می توان آن را برای جا به جایی یا حمل کردن کامیون های با وزن 9.2 الی 23 تن مورد استفاده قرار داد. جوی گلوبال P&HL- 1150 جزء یکی دیگر از لودرهای باقدرت محسوب می شود که معرفی آن نخستین بار در سال 2008 انجام گرفت. این لودر به اندازه 140 تن وزن دارد و برای اینکه بارگیری کامیون های دارای 136 الی 181 تن را انجام دهند این نوع ماشین را به کار می برند. 1205 اسب بخار میزان قدرت موتور این خودرو قدرتمند است.

در مورد لوازم یدکی گریدر هپکو بخوانید.

لودر قدرتمند جوی گوبال P&HL-2350 و جوی گوبال P&HL-1850

جوی گوبال P&HL-2350 به عنوان یکی از لودرهای باقدرت شناخته شده است که حجم باکت آن 40.52 مترمکعب می باشد که توانایی این را دارد تا در هر مرحله بارگیری کامیون با وزن 72.574 کیلوگرم را انجام دهد. این ماشین یک موتور دارد که قدرت آن 2700 اسب بخار می باشد و به اندازه 270 تن وزن دارد. از دیگر لودرهای قدرتمند و بزرگ می توان به جوی گوبال P&HL-1850 اشاره کرد که باکتی با ظرفیت 30.58 مترمکعب دارد و قدرت آن نیز به اندازه 2000 اسب بخار می باشد. این لودر قادر است هر بار کامیون های با وزن 54431 کیلوگرم را حمل کند. برای حمل کامیون های دارای 218 الی 327 تن وزن این لودر به کار می رود.

بیشتر بخوانید:آشنایی با انواع گریدها و موارد استفاده آنها

سخن پایانی

لودرها به عنوان ماشین هایی از خانواده تراکتورها به شمار می آیند که لودرهای چرخ لاستیکی و لودرهای چرخ زنجیری انواع مختلف این ماشین می باشد. لودر لاستیکی به دلیل داشتن توان و قدرت مانور زیاد کاربرد بیشتری دارد.  این ماشین ها برای حمل و جا به جایی موادی که سست و گسسته می باشند مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در حال حاضر دامنه گسترده ای از انواع لودرها به بازار معرفی شده است که هر یک از آنها دارای قدرت، وزن و ویژگی های متفاوتی می باشند. درست است که لودرها از نظر ویژگی و توان با یکدیگر تفاوت دارند ولی همه آنها کاربردی هستند. ماشین های معرفی شده در این مطلب جزء لودرهای باقدرت دنیا محسوب می شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *