لودر از جمله ماشین آلاتی است که در پروژه های عمرانی و راهسازی و پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و جزو ابزارآلات مهم در این پروژه ها بوده که کاربرد بسیار زیادی دارد. به طور دقیق باید اشاره کنیم که لودر تراکتور بوده که دارای جامی در جلو است و به آن تراکتور جام دار نیز می گویند. معنای لغوی لودر به معنای حمل کننده است و در مدل های گوناگون و انواع مختلف تولید شده که کاربرد فوق العاده عالی دارد. کاربرد های لودر همانطور که اشاره کردیم در پروژه های عمرانی و ساختمان سازی است و جزو ماشین آلات سنگین به شمار می رود.

انواع کاربرد های لودر 

کاربرد های لودر با توجه به انواع لودر متفاوت است. از انواع لودر می توان به لودرهای چرخ زنجیری و لودرهای چرخ لاستیکی اشاره کرد. لودرهای چرخ زنجیری جزو ماشین آلاتی هستند که در عملیات هایی که نیاز به قدرت کششی بالایی دارد مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای کندن ریشه درختان و برداشتن سطوح سیمانی شکسته شده یا برداشتن کنده درخت که نیاز به کش بالا دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

برای خرید لوازم یدکی لودر هیوندا میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

البته در مورد ماشین آلات چرخ زنجیری باید اشاره کنیم که در فواصل کوتاه کاربرد دارند. دومین نوع لودرهای چرخ لاستیکی هستند که نسبت به لودرهای چرخ زنجیری سرعت بیشتری دارند. در حقیقت استفاده از این لودر مزیت های زیادی دارد که یکی از مزایای آنها عدم نیاز به کارگیری تریلر است. این ماشین آلات سنگین برای فواصل بیشتر از ۱۷۰ متر کاربرد داشته و از لحاظ ابعاد بزرگتر هستند.

موارد استفاده از لودر

از کاربرد های لودر می توان به بارگیری ماشین آلات حمل خاک اشاره کرد. با استفاده از لودر می توان این مصالح گوناگون را حمل کنید. از این مصالح می توان به خاک های معمولی و سنگ شکسته، شن ، ماسه اشاره کرد. از دیگر موارد استفاده از لودر بلند کردن و جابجایی بار است. با استفاده از این وسیله سنگین می توانید مصالح گوناگون را جابجا کنید.

برای خرید لوازم لودر کوماتسو بر روی آن کلیک کنید.

این مصالح می تواند آجر یا بلوک های سفالی و بلوک های سیمانی باشد. و دیگر کاربرد لودر خاکبرداری است. در عملیات ساختمانی برای گودبرداری و خاکبرداری خاک های سست تا متوسط از این وسیله سنگین استفاده می شود. علاوه بر آن در جابجایی خاک انباشتن و کندن خاک نیز این ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین با استفاده از لودر می توانید سطح زمین را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:انواع لودر و ویژگی آنها

نکته های اجرایی کار با لودرها

در مورد کاربرد های لودر اشاره کردیم که در عملیات ها و پروژه های ساختمانی و عمرانی استفاده می شوند. اما در هنگام کار با لودر باید به نکته هایی توجه کنید. ممکن است هنگام بارگیری سنگ های خرد شده لاستیک های لودر آسیب ببینند به همین دلیل هنگام انجام این کار از لاستیک نوع L5 استفاده کنید چرا که سطح استقامت بالایی داشته و موجب افزایش عمر مفید لاستیک می شوند . اما اگر در زمین های سنگلاخی از لودرهای چرخ لاستیکی استفاده می کنید باید توجه کنید که زمین زهکشی باشد چرا که وجود آب موجب نفوذ کردن سنگ ها به لاستیک شده و در نتیجه لاستیک سوراخ می شود. هنگامی که با استفاده از مدل های چرخ لاستیکی عملیات انجام می دهید بهتر است مواد سخت را خورد کنید. تا قبل از بارگیری مقدار آسیب را به حداقل برسانید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد انواع لودر و کاربرد های لودر صحبت کردیم. همانطور که در مطلب ذکر کردیم لودرها در چند نوعی تقسیم بندی شدند که از آنها می توان لودرهای چرخ زنجیری و لودر های چرخ لاستیکی اشاره کرد.

لودرهای چرخ زنجیری برای کندن ریشه درختان و برداشتن سطوح سیمانی شکسته شده که به قدرت کششی بالایی نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرند. لودرهای چرخ لاستیکی قیمت ارزان تری داشته و در استفاده از آنها به به کارگیری تریلر نیاز ندارید. البته می توان اشاره کرد که لودر هایی مانند لودر بکهو لودر است که برای انجام کارهایی مانند حمل لوله ها و لایروبی و برداشتن موانع، پی کنی های سبک که حجم عملیات کم است مورد استفاده قرار می گیرد. بکهو لودر می تواند کارهایی که لودر و بیل مکانیکی انجام می دهند را انجام دهد. بکهو لودر قادر به انجام گستره زیادی از عملیات ها است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *