در این مقاله درباره نحوه کار و آشنایی با بیل مکانیکی  با یکدیگر بحث خواهیم کرد . قطعاً وجود یک بیل مکانیکی با کیفیت از برندهای مطرح در پروژه‌های عمرانی نیاز خواهد بود. چنانچه به ‌دنبال تهیه این ماشین هستید و می‌خواهید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید، قطعاً کسب اطلاعاتی در مورد این ماشین ‌آلات و لوازم یدکی  بیل مکانیکی از اهمیت بسزایی برخوردار است. این ماشین جزء ماشین‌آلات سنگین بود که در پروژه‌های مهندسی و عمرانی از آن به‌ عنوان یک بازوی مفصلی برای جابجایی مصالح و کارهای دیگر استفاده می‌شود. کسب اطلاعات در مورد نحوه‌ کار در این ماشین‌ها و آشنایی با برندهای سازنده به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید محصول مناسبی را طبق انتظارات خود تهیه کنید.

 نحوه کار با بیل مکانیکی | آشنایی با بیل مکانیکی

بیل مکانیکی دارای قابلیت‌های متعددی است و تجهیزات دیگری نظیر چکش، سنگ جت، مته، چنگک قیچی و گراف روی آن نصب می‌شوند. اگر سنگ‌های بسیار بزرگ و بتنی را نتوان با استفاده از مواد منفجره خرد کرد، چکش‌های هیدرولیکی  روی بازوهای بیل نصب شده و می‌توانند عمل تخریب را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

بیل مکانیکی در کجا کاربرد دارد؟

به ‌منظور مهم‌ترین کاربردهای بیل مکانیکی عبارت‌اند از:

 انواع بیل مکانیکی

بیل مکانیکی بر اساس کاربرد و ظاهری که دار،د در گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود که عبارت‌اند از:

 بکهو لودر

بکهو لودر یک بیل مکانیکی بود که از ترکیب بیل و لودر به ساخت می‌رسد. بکهو لودر می‌تواند عملکرد یک بیل مکانیکی را به شکل معکوس نیز انجام دهد.

 بیل مکانیکی سیستم کابلی

در این نوع ماشین، بیل‌ را در قسمت جلویی نصب کرده و دارای ۱ اتاقک چرخشی هستند که روی یک چرخ اتصال دارد. این بیل‌ ها می‌توانند به شکل مکانیکی و یا هیدرولیکی به تولید برسند.

 بیل مکانیکی کششی

بیل کششی متشکل از یک بیل کششی، اتاقک فرمان، جرثقیل و کابل هایی برای کنترل قسمت‌های مختلف ماشین اس.ت این ماشین فعالیت‌های متعددی را در آن براساس تکیه ‌گاه خود انجام خواهد داد و به شکل بالاتر و پایین‌تر از سطح زمین کار می کند. همچنین می‌توان برای هر نوع زمینی از آن استفاده کرد.

نحوه کار و آشنایی با بیل مکانیکی

بیل جام جلو

برخی از انواع بیل‌های مکانیکی که به آن‌ها جام جلو گفته می‌شود، دارای چرخ زنجیری  یا لاستیکی هستند. از این بیل‌ها و به ‌منظور فرآیند حفاری در ارتفاع های زیاد از سطح زمین و یا بارگیری کامیون‌ها استفاده می‌گردد. اما برای حفاری با این بیل باید مصالح به شکل عمودی روی سطح زمین قرار گرفته باشند. می‌توان گفت که یک ‌سوم وزن ماشین را بازو و جام آن تشکیل خواهد داد.

 چرخ لاستیکی

از بیل‌های چرخ لاستیک می‌توان به برای ساختن جاده‌ها و ساخت ‌و سازهای داخل شهر استفاده نمود. دلیل بکار بردن چرخ‌های لاستیکی به‌ جای چرخ زنجیری، این است که سرعت آن‌ها نسبتاً بالاتر است در مواردی که جا به‌ جایی حجم زیاد احتیاج باشد، می‌توان از این نوع چرخ ها استفاده نمود. بنابراین می‌توان گفت که خرید بیل و لوازم یدکی بیل ولوو چرخ لاستیکی، نسبت ‌به مدل زنجیری قیمت بالاتری دارد. سرعت حرکت این بیل‌ها براساس قدرت موتور در نظر گرفته می‌شود و معمولاً سرعت آن‌ها تا حداکثر ۱۲ کیلومتر در ساعت است.

 زنجیری

بیل مکانیکی زنجیری به ‌منظور جابجا کردن جسم‌های بزرگ برای حفاری استفاده می‌شوند. به دلیل این‌ که این چرخ‌ها در صنایع ساخت ‌و ساز همانند حفاری و گودبرداری مورد استفاده قرار می‌گیرند  و می‌توانند برای بلندترین بلند کردن اجسام نیز عملکرد مناسبی را داشته باشند. در بیل های زنجیری یک شاسی وجود دارد که سبب شده تا قابلیت تحرک در محل خاک‌ب رداری وجود داشته باشد. چرخ ها به علت پهنا فشار وارد شده به زمین را کاهش می‌دهند و باعث شده تا خاک‌ برداری از خاک‌های سست به‌ راحتی انجام شود.

سخن پایانی

در این مطلب نکات مهمی را که در رابطه با نحوه کار و آشنایی با بیل مکانیکی ، ارائه دادیم. قطعاً علاوه‌بر تمامی موارد، خرید قطعات بیل مکانیکی نیز یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. به ‌منظور خرید لوازم یدکی بیل هیوندا، کوماتسو و دیگر برندهای مطرح ماشین ‌آلات سنگین می‌توانید به روی فروشگاه اینترنتی ایران سرویس با داشتن چندین سال سابقه در این زمینه، اعتماد کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *