تقریباً در هر ساخت و ساز اصلی که با آنها روبرو می شوید ، جایگاه لودر ها قابل مشاهده هستند. با این حال ، ممکن است پیشینه و ویژگیهای آنها چندان شناخته شده نباشد. در این مطلب می خواهیم برخی از واقعیتهای جالب درباره  لودر چرخدار (backhoe loader) را مورد بحث قرار دهیم.

اصطلاح “لودر چرخدار”

لودرهای چرخدار با نامهای مختلفی از جمله صندلی چرخدار و  چرخ دستی  هم شناخته می شوند. به طور واضح ، اصطلاح backHoe به بازوهای هیدرولیک و سطل لولایی در قسمت عقب دستگاه که برای خاکبرداری از مواد استفاده می شود ، اشاره دارد. این اسم را از این حقیقت می گیرد که مواد را به سمت قسمت پشت لودر می کشد و آن را به پشتی می کند (برخلاف بیل ، که از دستگاه حفر می شود).

Hoe اشاره دارد به این واقعیت که طرح های اولیه بیل بسیار شبیه به بیل یک کشاورز بود. البته قسمتی از اسم لودر از سطل جلوی آن گرفته شده است که به آن اجازه می دهد مانند یک لودر استاندارد سطل کار کند.

بیشتر بخوانید:لوازم بیل هیوندا

برخی از مورخان اصرار دارند كه تولد لودر به سال 1835 میلادی و با اجرای بیل دیپر بخار (كه به عنوان بیل بخار نیز شناخته می شود) آغاز می شود. برخلاف صندلی چرخدار مدرن که دارای چهار چرخ محرک است ، بیل دیپر از طریق ریل به محل کار خود منتقل می شود.

لودر  همانطور که می دانیم امروز برای اولین بار در دهه 1930 ساخته شد. سطل خود کابل کنترل می شد ، بسیار متفاوت از کنترل های هیدرولیکی که امروزه استفاده می شود. کنترل های هیدرولیک در اوایل توسعه یافتند ، اما این فن آوری پس از جنگ جهانی دوم برای استفاده در تجهیزات ساختمانی به خوبی سازگار نبود. صندلی چرخدار خود از اتصال یک موتور هیدرولیکی که برای استفاده در تراکتورها طراحی شده است ، تکامل یافته است. در دهه 1950 بود که امروزه باربر ترکیبی که امروزه آن را می شناسیم ، برای اولین بار در سایت های ساخت و ساز محبوبیت یافت.

توجه داشته باشید که اولین لودر پشتی توسط شرکت Whitlock Bros. در سال 1951 ایجاد شده است، اگرچه معمولاً JCB سازنده آن فرض می شود. اولین لودر ساخته شده در ایالات متحده توسط CASE ساخته شده است.

ویژگی های لودر Backhoe

لودر چرخدار ویژگی های مفید هر دو لودر چرخ و بیل مکانیکی را در یک دستگاه ترکیب می کند. بسیاری از لودرهای مخصوص صندلی عقب اغلب می توانند با قدرت خود به یک سایت ساخت و ساز منتقل شوند ، در حالی که برخلاف حمل در یک تریلر. این لودرها می توانند حدود 25 مایل در ساعت در جاده ها تردد كنند در حالی كه بیل ها محدود به 3 تا 5 مایل در ساعت هستند.

وظایف لودر

لودرهای Backhoe سنگرها را حفر می کنند ، روگرفت ها را پاک می کنند ، مواد را حمل می کنند ، بارها را بالا می برند و آسفالت را می شکنند. آنها همچنین برای حفر زیر سطح دستگاه ، معمولاً حداقل 14 فوت عمق بسیار خوب کار می کنند. همچنین می توان از لودرهای پشتی نیز برای محوطه سازی ، حفر سوراخ ها و کارهای تخریب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:لوازم یدکی بیل مکانیکی

از سطل به تنهایی می توان برای کارهای مختلفی از جمله ضربات زدن ، پخش کردن ، تراز کردن ، بارگیری ، ضایعات و بلند کردن استفاده کرد. با این حال ، انواع پیوست های هیدرولیکی فزاینده ای ، هم در جلو و هم در پشت ، برای لودرهای پشتی وجود دارد. این بدان معناست که می توان از کارهای پشتی نیز برای کارهای جالب توجه مانند سنگ زنی سنگ زنی ، سوراخ کردن با میله ، شکستن بتن و موارد دیگر استفاده کرد. ضمیمه های این دستگاه ها شامل شکن ، جاروبرقی ، چنگال ، شست هیدرولیک ، چکش و ضربه گیر می باشد.

نتیجه

اصلی ترین رقبای بازار این نوع لودر ، بیل های جمع و جور هستند که در کنار لودرهای اسکید سیلر یا لودرهای فشرده کار می کنند. به دلیل تطبیق پذیری (با استفاده از پیوست های هیدرولیک) ، قدرت در دسترس و همچنین توانایی سفر در جاده ها ، قادر به حفظ رقابت هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *