صفحه اصلی ایران سرویس ماشین » لوازم یدکی گریدر
لوازم یدکی گریدر

لوازم یدکی گریدر

لوازم یدکی گریدر

با پیشرفت صنعت در جهان و به دنبال آن در ایران ، در اطراف خود پروژه های عمرانی فراوانی را می بینم که از یک یا چند دستگاه گریدر در کار خود استفاده می کنند. یکی از برند های خوب این گریدر ها ، برند هپکو می باشد که از معروفیت و مقبولیت بسیار خوبی برخوردار است. در ادامه مطلب قصد داریم در خصوص لوازم یدکی گریدر هپکو صحبت کنیم.

این دستگاه ها به نوعی چند کاره می باشند. ابتدا سطح جاده را یکدست می کنند تا امکان ریختن آسفالت روی آن باشد. در ادامه تیغه‌ ای که در زیر دستگاه متصل است ، خاک را مسطح می کند و یا در صورت نیاز شیب سازی رمپ را انجام می دهد.

پیشنهاد ما به شما : لوازم یدکی لودر

گریدر های هپکو

حالا که تا حدودی با گریدر ها و ویژگی های آن ها آشنا شدیم ، بهتر است گریدر های هپکو را مورد بررسی قرار دهیم.

گریدر هپکو را می توان یکی از بهترین انواع گریدر های موجود در زمینه ی راه سازی و پروژه های عمرانی به حساب آورد. قطعات و لوازم جانبی این گریدر ها ، دارای تنوع بسیار زیادی می باشد که با استفاده کردن از موتور های قوی و ظرفیت بالایی که دارند ، توانسته اند رتبه ی خوبی را در میان انواع برند های گریدر کسب کنند و در میان انواع گریدر ها ، حرفی برای گفتن داشته باشد.

هر گریدر تولیدی هپکو ، با توجه به طراحی اختصاصی که دارد موتور خاص خود را دارد که استفاده از همان مدل موتور، ظرفیت و قدرت گریدر را افزایش می دهد. در نتیجه اگر قصد تعویض قطعات قدیمی و فرسوده گریدر خود را دارید، بهتر است از لوازم یدکی همین برند استفاده شود تا بتوانید بهترین نتیجه مد نظر را بگیرید.

گریدر های هپکواجزا و لوازم یدکی گریدر هپکو

گریدر دارای یک تیغه بزرگ بر روی ۶ عدد چرخ می باشد که ویژگی جالبی دارد. به این صورت که می توان از طریق جک، که یکی از مهم ترین قطعات جانبی گریدر به حساب می آید، جهت تیغه را عوض کرد.

یکی از اصلی ترین قطعات و لوازم یدکی گریدر هپکو ، تیغه ی گریدر می باشد. این تیغه در قسمت جلویی گریدر قرار گرفته و این امکان برایش وجود دارد که در صورت خرابی ، تعویض و تعمیر شود. همان طور هم که گفته شد امکان تغییر جهت تیغه برایش وجود دارد که این تغییر می تواند نسبت به نوع کاری که قرار است انجام دهد ، متغیر باشد.

می توان گریدر ها را در دو نوع تولید و عرضه و روانه بازار کرد :

  1. گریدر های سبک

  2. گریدر های سنگین

کاربرد گریدر های سبک برای کار های راحت و سبک از جمله حفر کردن جوی آب می باشد . از گریدر های سنگین نیز می توان برای کاربرد های سنگین تر مانند عملیات ها و پروژه های راه سازتیمی استفاده کرد.

گریدر ها بخش های اصلی دارند که در ادامه به صورت مختصر با آن ها آشنا خواهیم شد.

پیشنهاد ما به شما : لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی در تهران

بخش های اصلی گریدرها

بدنه

این بخش از گریدر از اصلی ترین بخش آن است و شامل قسمت موتور ، کابین و همین طور قسمت های نگه دارنده تیغه است.

تیغه

گریدر ها تیغه هایی متنوع با شکل های متفاوت هستند که از لحاظ لبه های مستقیم ، منحنی ها ، ارتفاع ها و ضخامت های مختلف با هم تفاوت دارند.

چرخ ها

ماشین آلات سنگین با توجه به کاربردشان دارای جنس چرخ های متفاوتی هستند. چرخ های گریدر ها در اکثر مواقع لاستیکی می باشند ، در حالی که ماشین آلاتی مانند لودر دارای چرخ های زنجیری و چرخ های فلزی هستند.

گریدر ها از لوازم جانبی فراوانی برخوردار هستند. از جمله این قطعات و لوازم جانبی می توان به قطعات برقی ، موتور جک ها ، هیدرولیک ، لاستیک و … اشاره کرد که هر کدام نقش بسیار مهمی را در عملکرد صحیح این دستگاه ها ایفا می کنند.

در این دستگاه ها نیز مانند سایر دستگاه ها و خودرو ها ، موتور جزء مهم ترین و اصلی ترین قطعات به کار برده شده می باشند و عملکرد صحیح گریدر ها ، به سالم کار کردن این قطعات بستگی دارد.

بخش های اصلی گریدرهالوازم یدکی گریدر کوماتسو

گریدر کوماتسو GD 661

گریدر کوماتسو GD 705 A2

گریدر کوماتسو 655

گریدر هپکو

گریدر هپکو HG 180 -D

گریدر هپکو HG 180 -C

گریدر هپکو HG 180 -B

گریدر کاترپیلار

گریدر کاترپیلار 12G

گریدر کاترپیلار 14G

گریدر کاترپیلار 140G

گریدر کاترپیلار 16G

ایران سرویس ماشین ارائه کننده انواع لوازم یدکی گریدر است. گریدر از مهمترین وسایل جهت تسطیح خاک در پروژه های عمرانی و راهسازی می باشد. گریدر اصولا دارای سه اکسل بوده که به چرخش بیشتر و بهتر این دستگاه کمک می کند.

شیب سازی یکی از مهمترین وظایف گریدر می باشد. تیغه زیرین شاسی گریدر از فولاد بسیار سختی ساخته شده است که با قراردادن آن بر روی زمین کار صاف کردن یا پخشی کردن را می پذیرد.

به لحاظ مقدار مواد جابجاشده این دستگاه بسیار ضعیف تر از بولدوزر است. برندهای معروف گریدر کوماتسو، هپکو، کاترپیلار می باشند.

لوازم یدکی گریدر چیست؟

یکی از ماشین آلاتی که برای راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد گریدر است . گریدر دارای لوازم یدکی مختلف بوده و در مواقع خاص کاربرد دارد . از این ماشین راهسازی برای تسطیح جاده، کندن جوی و پراکندن خاک  استفاده می شود . یکی از اصلی ترین کاربرد هایی که این نوع ماشین راهسازی برای شما دارد این است که در فصول سرد سال مانند زمستان که ما شاهد بارش برف هستیم برای برفروبی استفاده می شود همچنین از دیگر کاربرد های گریدر تسطیح خاک است . دیگر ماشین آلاتی صنعتی در جلوی خود دارای تیغه می باشند اما گریدر بر خلاف سایر ماشین آلات دارای تیغه در بخش زیرین خود است . در مدل های جدیدی از گریدر که به بازار عرضه شده است نیازی نیست که به صورت دستی نسبت به تغییر جهت تیغه شما اقدامی کنید بلکه با تغییر جهت ماشین جهت تیغه نیز تغییر می کند .

لوازم یدکی گریدر کوماتسو

از جمله ماشین آلات سنگین عمرانی که به صورت گسترده در پروژه های راه سازی و مشابه آن مورد استفاده قرار می گیرد، گریدر می باشد که به آن شیب ساز نیز گفته می شود. این ماشین آلات در واقع تجهیزات سنگینی می باشند که کاربرد های وسیعی در عملیات های متفاوتی دارند. از جمله این عملیات ها که در آن ها از این گریدر ها استفاده می شود می توان به راه سازی، نگهداری جاده ها، تعمیر جاده ها، تنظیم کردن میزان شیب و مسطح کردن سطوح جاده های مختلف و … اشاره کرد.

گریدر ها دارای یک تیغه ی بلند هستند که این تیغه قابلیت تنظیم دارد و می تواند در زاویه ها و جهت های مختلف آن را تنظیم کرد. گاهی نیز می توان از تیغه دومی به عنوان تیغه کمکی بهره برد که استفاده از آن در بعضی از پروژه ها ضروری می باشد. کاربرد عمومی گریدر ها برای از بین بردن ناهمواری ها و پستی بلندی های جاده ها می باشد که این کار به خصوص در مرحله قبل از آسفالت کردن و همچنین آماده کردن مسیر پایه امری واجب است.

لوازم یدکی گریدر کوماتسو

اجزای متفاوت گریدرهای کوماتسو

گریدر ها از هر نوعی که باشند از یک سری اجزا و قطعات اصلی مشترک ساخته می شوند که شامل موارد زیر می باشند:

  • شاسی و بدنه
  • تیغه
  • چرخ
  • کلاج و ترمز
  • سیستم حرکتی
  • محفظه نگه ‌داری و کنترل سوخت

اجزای متفاوت گریدرهای کوماتسو

در ادامه به صورت مختصر به بررسی برخی از اجزا و لوازم یدکی گریدر کوماتسو می پردازیم.

  1. شاسی و بدنه

این اجزا در افزایش قدرت مانور این ماشین تاثیر بسیاری دارد و به دو نوع کمر شکن و مستقیم تقسیم می شوند.

  1. تیغه

از مهم ترین اجزا لوازم یدکی گریدر کوماتسو، تیغه است. این ماشین ها دارای تیغه ها و لبه هایی هستند که قابلیت تعویض دارند و می توانند در حالات مختلفی به دستگاه متصل شوند. این تیغه ها و لبه ها می توانند دارای حالت مستقیم و یا منحنی دار باشند که با توجه به کاربرد آن ها ارتفاع و ضخامت مختلفی نیز دارند. به عنوان مثال از لبه ها و تیغه های منحنی می توان برای تنظیم دقیق شیب ها و همچنین برش مواد سخت استفاده کرد، در حالیکه از لبه های نازک برای کار های ظریف استفاده می شود. یه طور کلی دوام و طول عمر و استحکام لبه ها و تیغه های کلفت تر و ضخیم تر بیشتر می باشد.

  1. چرخ

از دیگر اجزای اصلی در لوازم یدکی گریدر کوماتسو چرخ های آن می باشد. وظیفه ی اصلی چرخ ها در گریدر های کوماتسو، تحمل کردن وزن حاصل از عملیات سنگین است. در مطلوب ترین حالت پیشنهاد می شود که همه‌ی چرخ ها به یک اندازه باشند اما در مواردی چرخ های جلویی کوچک تر می باشند.

این ماشین آلات سنگین بر حسب نوع موتور، ابعاد و اندازه، نوع و اندازه تیغه، قابلیت مفصلی بودن و همچنین قابلیت کمرشکنی، انواع و دسته بندی مختلفی دارند و هر کدام از آن ها بر اساس کارایی و کاربرد های خود وظیفه خاصی را بر عهده دارند.

چرخ

مزایای استفاده از گریدر های کوماتسو

همانطور که بیان شد، گریدر ها مزایا و کاربرد های گسترده ای در عملیات و پروژه های عمرانی و ساختمانی دارند که این امر باعث شده این ماشین سنگین، یکی از ضروری ترین و واجب ترین دستگاه در این زمینه محسوب می شود.

علاوه بر موارد گفته شده می توان به موارد زیر هم به عنوان مزایای گریدر ها اشاره کرد.

گریدر های کوماتسو قابلیت تنظیم کردن زاویه تیغه را دارند که باعث می شود بتوان در شیب های مختلف از آن بهره برد. علاوه بر این، چرخ های جلویی این گریدر ها نیز دارای قابلیت تنظیم هستند. این گریدر ها همچنین می توانند با کمک جعبه دنده عقب، به سمت عقب نیز حرکت کنند و امکان دور زدن را نیز برای راننده مهیا کرده است. گریدر های کوماتسو برای بهره برداری نیاز به هزینه کمی دارند.

ویژگی های لوازم یدکی گریدر های کوماتسو

حال که با لوازم یدکی گریدر کوماتسو آشنا شدید، بهتر است از ویژگی های آن بیشتر بدانید. موتور های فوق العاده گریدر های کوماتسو، می توانند سه اقدام را اجرا کنند.

در ابتدا، موتور های گریدر کوماتسو می توانند از هیدرولیک دقیق و با عملکرد مناسب و استاندارد بهره ببرند که این امر باعث شده هیچ نگرانی در ارتباط با ایجاد اصطکاک موتور برای گریدر به وجود نیاید.

مورد بعدی در ارتباط با انتقال منحصر به فرد حالت دوگانه می باشد که برای اپراتور های بی تجربه نیز قابل استفاده شود و عملکرد آن ها را بهبود ببخشد تا به سرعت بتوانند حرفه ای شوند.

در نهایت طراحی گریدر های کوماتسو به گونه ای است که سیستم هیدرولیک با جدید ترین سیستم کنترل درجه یکپارچه شده و عملکرد دقیق را به وجود آورده است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را تا حدودی با لوازم یدکی گریدر هپکو آشنا کنیم و علاوه بر بیان اهمیت و کاربرد ها، اجزا و لوازم یدکی آن را نیز عنوان کنیم.

بهتر است بدانید: ایران سرویس ماشین در زمینه لوازم یدکی گریدر هپکو فعالیت دارد و تمام تلاش خودر را در این سال ها نموده تا به بهترین شکل خدمات خود را به مشتریانش ارائه دهد.

شما می توانید نظرات و درخواست های خود در زمینه سفارش قطعات یدکی گریدر را از این طریق با ما در میان بگذارید
آدرس:تهران خیابان قزوین دوراهی قپان پاساژ آسیا پلاک 12
شماره های تماس:

  • تلفن: 55784693 – 021
  • تلفکس: 55784694 – 021
  • همراه: 09123084180
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
تماس با ما