بیل مکانیکی نمونه ای از تجهیزات بوده که شامل بازوی مفصلی، باکت و کابین گردان است و در کارهای عمرانی و راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. برای حرکت بیل مکانیکی در زیر آن زنجیر و چرخ لاستیکی تعبیه شده است و جز ماشین آلات سنگین بوده که در پروژه های مهندسی و عمرانی استفاده می شود. شکل بیل مکانیکی در ابتدا بسیار ساده بود اما با گذشت زمان متحمل پیشرفت های زیادی شد.در ادامه در مورد انواع بیل مکانیکی برای شما عزیزان صحبت کرده ایم.

به عنوان مثال در ابتدا از جمله بیل هایی بود که با نیروی محرکه بخار کار می کرد اما امروزه انواع بیل مکانیکی تولید شده است که یکی از پرمصرف ترین آن ها بیل مکانیکی دیزل است. این وسیله سنگین کاربرد بسیار زیادی داشته و در پروژه های مختلف استفاده می شود.

برای خرید لوازم لودر هیوندا میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

کاربردهای بیل مکانیکی چیست ؟

انواع بیل مکانیکی دارای کاربردهای بسیار زیادی هستند و این ماشین ها در مواردی مانند حفاری های ساده، انواع گودبرداری و خاکبرداری استفاده می شوند. اما کاربرد بیل مکانیکی فقط به اینجا ختم نمی شود چرا که با استفاده از این ماشین های سنگین می توانید اجسام و مواد مختلف را حمل کرده یا در حفاری کانال ها از آنها استفاده کنید. از دیگر قابلیت های این ماشین سنگین می توان به نصب چکش اشاره کرد که کاربرد بسیار زیادی دارد.

نصب چکش هیدرولیکی در این دستگاه موجب شده تا بتوانید سطوح و حجم های سنگی و بتنی را تخریب کنید، چرا که بعضی از سطوح و حجم های سنگین را به دلایل گوناگون نمی توانید با مواد منفجره و کمپرسور تخریب کنید، لذا با استفاده از این دستگاه یعنی با استفاده از دو مجموعه بیل و چکش می توانید این حجم های سنگی را تخریب کنید.

انواع بیل مکانیکی

انواع بیل مکانیکی وجود دارد که از آن می توان به بیل مکانیکی چرخ لاستیکی و بیل مکانیکی چرخ زنجیری اشاره کرد. هر کدام از این ماشین های سنگین کاربردهای گوناگونی دارند و در مکان هایی مانند مکان های شهری و بیابانی و کوهستانی استفاده می شوند. بیل مکانیکی چرخ لاستیکی موارد مصرف گسترده ای داشته و در پروژه عمرانی استفاده می شود. این ماشین در پروژه عمرانی که بر روی سطوح محکم اجرا می شود و نیاز به جابجایی سریع دارد کاربرد دارد.

بیل مکانیکی چرخ زنجیری نیز در انواع سنگین تر تولید شده است و در خاک های سست و شیب های تند تر توانمندی بالایی دارد، چرا که با زمین اصطکاک بالایی داشته و در کارهای ساختمان سازی و سوراخ ها و حفر تراشه ها استفاده می شود. با استفاده از بیل مکانیکی زنجیری می توانید عملیاتی مانند تخریب و برش دادن، بلند کردن اجسام ، لایروبی و غیره را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:بهترین برندهای بیل مکانیکی

ویژگی های بیل مکانیکی

انواع بیل مکانیکی ویژگی های متعددی دارند. در حقیقت بیشتر افراد بیل های هیدرولیکی را با نام هایی مانند بیل مکانیکی می شناسند که قابلیت های بسیار زیادی دارند. بیل مکانیکی دارای اجزای مختلفی بوده و از قسمت های گوناگون تشکیل شده است. از جمله قسمت های بیل های هیدرولیکی می توان به بازوی مفصلی، چرخ زنجیری و کابین گردان و غیره اشاره کرد.

بر روی این بیل ها امکان نصب پیکور وجود دارد. همچنین می توانید به جای باکت، پنوماتیک را نصب کنید چرا که در این صورت در شرایط خاص و ویژه می توانید سطوح سنگی و بتنی را تخریب کنید. از جمله نکات پر اهمیت در مورد بیل مکانیکی انتخاب بیل مناسب است. علاوه بر آن باید به اندازه صحیح ماشین توجه داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد بیل مکانیکی و انواع بیل مکانیکی  صحبت کردیم و اشاره کردیم که نام دیگر این ماشین آلات سنگین بیل های هیدرولیکی است. بیل مکانیکی از جمله تجهیزاتی بوده که در کارهای عمرانی و پروژه های ساختمانی و غیره کاربرد دارد و در ابتدا به شکل ساده آن تولید شد که با پیشرفت تکنولوژی و به مرور زمان در مدل های گوناگون و متنوع ساخته شد. بیل مکانیکی در حفاری های ساده و گودبرداری و خاکبرداری و در معدن کاری و عملیات لایروبی کاربرد دارد.

این ماشین سنگین دارای قطعات گوناگونی مانند کابین گردان و چرخ زنجیری و بازوی مفصلی است و قابلیت های بسیار زیادی دارد. از انواع بیل مکانیکی به بیل مکانیکی چرخ لاستیکی و بیل مکانیکی چرخ زنجیری اشاره کردیم که در محیط های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *