از کاربرد های بیل مکانیکی می توان به استفاده از آن ها در پروژه های راه سازی و عمرانی اشاره کرد. بیل مکانیکی کاربرد های مختلفی دارد که می توان به حمل مواد، معدنکاری، لایروبی رودخانه، خاکبرداری، گودبرداری، تخریب، زیرسازی، حفر کانال، برش از طریق ادوات هیدرولیکی و غیره اشاره کرد. انواع ماشین های بیل مکانیکی برای حمل اجسام استفاده می شود. می توانید بر روی این محصول چکش یا پیکور نصب کنید که از مهم ترین قابلیت های آن می باشد. بیل های مکانیکی این امکان را برای شما فراهم می کنند که اجسامی که نمی توان با کمپرسور یا مواد منفجره تخریب شوند با استفاده از این وسیله تخریب کنید. از انواع بیل های مکانیکی در محیط های بیابانی، کوهستانی، شهری و غیره استفاده می شود. بیل مکانیکی انواع مختلفی دارد که می توان به بیل مکانیکی چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری اشاره کرد.

برای خرید لوازم یدکی لودر کوماتسو بر روی آن کلیک کنید.

بیل های مکانیکی با جام معکوس و کاربرد آن ها

بیل مکانیکی با جام معکوس، یک نوع از ماشین های بیل مکانیکی است که همانطور که از نام آن مشخص است جام بیل این ماشین پیشرفته به صورت وارونه است. از کاربرد های بیل مکانیکی با جام معکوس می توان به خاکبرداری، حفاری و ترانشه و غیره اشاره کرد. از این نوع بیل های مکانیکی برای حفاری آسان استفاده می شود که در انواع کج بیل، بیل کششی، بیل پشت خم موجود هستند. دقت کنید که بیل های مکانیکی در سایزهای مینی بیل و سایز بندی کوچک موجود می باشند. بیل مکانیکی های مینی وزنه ندارند. برخی از کج بیل ها در قسمت پشتی خود یک وزنه برای تعادل دارند. وزن تعادل در این نوع کج بیل ها به سه حالت وزنه تعادل با قابلیت جدا شدن و وزنه تعادل ثابت،کج بیل بدون وزنه تعادل تقسیم بندی می شوند. در بیشتر زمان ها از بیل مکانیکی های سایز بزرگ برای خاکبرداری یا حفاری و غیره استفاده می شود، زیرا در قسمت بیل دارای وزنه تعادل هستند.

بیشتر بخوانید:بیل مکانیکی چیست ؟

 دراگلاین یا بیل کششی و کاربرد آن

دراگلاین با بیل کششی دارای بخش های مختلف است که می توان به جام بیل کششی، اتاقک فرمان، جرثقیل و کابل برای کنترل قسمت های مختلف اشاره کرد. از کاربرد های بیل مکانیکی یا بیل کششی می توان در بخش های مختلف اشاره کرد و در فعالیت هایی که در سطوح بسیار بالا یا پایین تر از سطح اتکا قرار دارند استفاده کرد. از کاربرد بیل کششی می توان به لوله گذاری، حفاری پایین تر از سطح، کانال زنی اشاره کرد. بیل کششی ها کارایی بسیار بالا و سرعت قابل قبولی دارند و در زمین های مختلف از آن ها استفاده می شود. از بیل مکانیکی کششی برای خاکبرداری پی و غیره استفاده می کنند و در فضاهای محدودی می توان از آن استفاده کرد. از بیل مکانیکی کششی در مکان هایی که سخت نیستند استفاده می شود.

برای خواندن در مورد لوازم یدکی جرثقیل کلی کنید!

بیل های مکانیکی با جام جلو و کاربرد آن

جام بیل های مکانیکی با جام جلو شبیه به لودر است. دقت کنید که لودرها محدودیتی برای ارتفاع ندارند به همین دلیل عملکرد آن ها بیشتر است. برای تخلیه شدن بار این ماشین آلات دریچه زیر جام باز می شود. کاربرد های بیل مکانیکی با جام جلو می توان به حفاری زمین هایی که سخت هستند اشاره کرد. بیل های مکانیکی با جام جلو برای بارگیری کامیون ها، انتقال و حمل مصالح استفاده می شود. بیل های مکانیکی با جام جلو در مدل های چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری موجود هستند. بیل مکانیکی ها از نظر نوع حفاری به چند دسته تقسیم می شوند که بیل مکانیکی بازی جام جلو یکی از انواع آن می باشد. از بیل مکانیکی با جام جلو برای حفاری در سطح بالای زمین استفاده می شود.

سخن پایانی

امروزه با پیشرفته جهان تولید بیل مکانیکی ها با استفاده از تکنولوژی افزایش یافته است. کاربرد های بیل مکانیکی در ساخت و ساز بسیار زیاد است. بیل های مکانیکی انواع مختلفی دارد و به انواع بیل مکانیکی کامیونی، بیل مکانیکی عنکبوتی، بیل مکانیکی با سیستم کابلی، بیل مکانیکی شاول، بیل مکانیکی منقاری، تقسیم بندی می شوند. البته بیل مکانیکی ها را بر اساس جام، شاسی، سیستم هدایت به چند دسته تقسیم بندی می کنند. بیل مکانیکی منقاری به انواع چنگک کاکتوس، چنگک شن، چنگک مخصوص حفاری سنگین، چنگک لجن تقسیم بندی می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *