در زمینه مشهورترین ماشین آلات راهسازی استفاده از فناوری امروزه با تقویت راه ها و شبکه های اجتماعی معیارهایی را ایجاد کرده است. این هدف این است که تغییری ایجاد کند که به رشد و توسعه بسیار طولانی می انجامد و واقعاً مهم است. تجهیزات با دقت تولید شده همیشه به پاسخگویی به نیازها و کاربردهای مختلف پاسخ داده و راه حل مناسبی ارائه داده اند.

مشهورترین ماشین آلات راهسازی و ساخت جاده در اینجا ذکر شده است.

بیل مکانیکی

بیل مکانیکی برای حفر زمین ، شکستن آسفالت ، تسطیح کار ، جابجایی آوار و مراقبت از مشاغل بالابری مفید است. از بیل های مختلفی استفاده می شود تا بسته به اندازه پروژه ، از کلیه کارهای طراحی در محل کار مراقبت کنند. پروژه های بزرگراه و روگذر به خاکبرداریهای عظیم احتیاج دارند و کارهای کوچک ساخت و ساز در جاده ها با مینی بیل مکانیکی قابل مدیریت است.

گریدرهای موتوری (Motor Graders)

از گریدهای موتوری در ساخت و نگهداری جاده های خاکی و شن استفاده می شود. از آنها برای ایجاد یک سطح صاف و مسطح برای ریختن آسفالت استفاده می شود. همچنین از آنها برای لنت های پایه استفاده می شود تا مرحله قبل از ساخت را تمام کنند.

بیشتر بخوانید: لوازم لودر هپکو

غلطک جاده (Road Rollers)

غلطک جاده به عنوان یک کمپرسور برای خاک ، شن و آسفالت در زمان ساخت جاده ها استفاده می شود. برای بزرگراه های بزرگتر از چهار دستگاه جمع و جور چهار چرخ با یک درام پا و یک تیغ استفاده می شود.

در حالی که در جاده های منطقه ای ممکن است شاهد استفاده از یک دستگاه درام کف پا باشید. غلطک های جاده همچنین برای فشرده سازی زمین قبل از آسفالت تخمگذار استفاده می شود. غلطک ها آسفالت را در محل فشار داده و لایه های جاده را به هم وصل می کنند.

 ماشین پیش ساخته آسفالت (Asphalt mixing plants)

اینها با توجه به اندازه کار ساخت جاده متفاوت است. آنها سنگ های جاده ای مانند آسفالت ، سیمان و سایر سنگهای روکش دار را می سازند که برای ساختن لایه بالای جاده ها استفاده می شود. این فرآیند شامل ایجاد مخلوطی از سیمان ، سنگ ، خاک ، مواد معدنی است که بر اساس نیاز جاده پر می شود. آنها نقش مهمی در تبدیل رویای مطلوب به واقعیت دارند.

بیشتر بخوانید:لوازم یدکی لودر کوماتسو

لودر صندلی عقب با یک سطل جلو / بیل و یک کفش کوچک در عقب مجهز است و به یک تراکتور وصل شده است. بیشتر در سایت های ساختمانی کوچک استفاده می شود و یک سرمایه در کار مهندسی شهری است.

یک بولدوزر بسیار قدرتمند است و یک تیغه به آن متصل است.

مینی بیل مکانیکی

بیل مکانیکی جمع و جور (مینی بیل مکانیکی) تجهیزات چرخ دار است و دارای تیغه پشتی و رونق چرخشی است. در یک بیل هیدرولیک جمع و جور عملکرد و حرکت دستگاهها با انتقال مایع هیدرولیک انجام می شود. این با سایر تجهیزات ساختمانی متفاوت است.

یک غلطک جاده که به عنوان غلطک – کمپرسور نیز شناخته می شود ، برای کار جمع کردن شن ، خاک ، آسفالت و بتن در کار ساخت و ساز استفاده می شود.

جرثقیل دریایی یا برج مجهز به قرقره و کابل برای کاهش و بلند کردن مواد است. جرثقیل های مورد استفاده امروزه سازه های موقتی هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *