لیفتراک چیست ؟لیفتراک از جمله ماشین آلات مورد نیاز در صنایع گوناگون است و این ماشین ها برای جابجا کردن و حمل کردن بارهای مختلف استفاده می‌ شود. البته تولید لیفتراک با کیفیت در وزن های  مختلف انجام می گیرد. در قرن بیستم توسط شرکت کلارک اولین لیفتراک تولید شد. این ماشین آلات می توانند بارها را با وزن های مختلف و گوناگون در مسافت‌ های متفاوت حمل کنند اما بهتر است در هنگام استفاده از لیفتراک به وزن کالا  توجه کنید، چرا که لیفتراک ها دارای حداکثر توان حمل بار هستند و توان آن ها توسط  کارخانه ای که آن ها را می سازد تعیین می شود.

لذا در تعریف لیفتراک باید اشاره کنیم که این ماشین دارای دو شاخه در جلو است و از آن شاخه ها برای حمل و جابجایی وسایل و بار استفاده می کنند. البته شاخک ها در  کارخانه های مختلف به شکل های گوناگون تولید می‌ شوند.

همینطور میتوانید در مورد لوازم یدکی بیل هیوندا نیز بیشتر بدانید.

اجزای مختلف لیفتراک

لیفتراک با کیفیت دارای اجزای مختلفی است. در مورد اجزای لیفتراک اشاره کنیم که این دستگاه شامل اتاق راننده و شاخه ها و نگهدارنده بار، بدنه لیفتراک است. البته قطعات دیگری مانند محافظ سقف، سیستم هیدرولیک، سیلندر، تجهیزات هشدار دهنده، سیستم ترمز در این دستگاه وجود دارد.

در حقیقت انواع مختلفی از لیفتراک ها تولید شده‌ اند و این دستگاه نیز مانند دیگر محصولات صنعتی با استفاده از استانداردهای بین‌المللی طراحی و تولید می‌ شوند. البته انواع لیفتراک ها با توجه به نوع و مدلی که دارند دارای اجزای مختلفی نیز می باشند به عنوان مثال لیفتراک برقی و لیفتراک دیزلی و لیفتراک دوگانه سوز از انواع مختلف لیفتراک ها  هستند. وزنه تعادل لیفتراک از اجزای لیفتراک می باشد که برای ایجاد تعادل در لیفتراک مورد استفاده قرار می‌ گیرد و جنس آن چدن است. کابین راننده برای هدایت دستگاه تعبیه شده  و خود دارای اجزای مختلفی مانند اهرم و صندلی و فرمان و پدال می باشد.

اصول مهم راندن لیفتراک

همانطور که اشاره کردیم لیفتراک با کیفیت توان جابجا کردن بار ها را در فاصله های زیاد را  دارد. با استفاده از دستگاه لیفتراک می توانید کالاها را در وزن های مختلف و ارتفاع مشخصی بالا و پایین کنید. طراحی بعضی از لیفتراک ها بسیار منحصر به فرد است و  می توانند در مناطق ناهموار کارکرد خوبی داشته باشند.

لذا کارخانه‌ هایی که در مناطق ناهموار قرار دارند بهتر است از این لیفتراک ها استفاده کنند. از جمله ویژگی‌ های اصلی در لیفتراک های صنعتی، فرمان حرکت چرخ می باشد. چرا که با استفاده از فرمان حرکت چرخ رانندگان می‌ توانند لیفتراک ها را در گوشه ها تنگ استفاده کنند. البته در مورد راندن لیفتراک باید اشاره کنیم که شما تنها در صورت داشتن تخصص می توانید یک لیفتراک صنعتی را به حرکت درآورید.  لذا راننده لیفتراک باید دوره های رانندگی با استفاده از این دستگاه را گذرانده باشد چون  این لیفتراک ها دارای گواهینامه تخصصی و مخصوص هستند.

بیشتر بخوانید:معرفی ماشین آلات راهسازی معروف

کاربرد لیفتراک

در مورد لیفتراک چیست باید اشاره کنیم که طراحی آن در ظرفیت یک تن است. امروزه لیفتراک  در انواع و ظرفیت‌ های مختلفی تولید شده‌ اند. کاربرد لیفتراک ها در انواع صنایع مانند صنایع فلزی و ساختمانی و کارگاه های تولیدی و حتی انبارها و صنایع ساخت کشتی و بنادر و غیره می باشد. لیفتراک کاربرد صنعتی و تجاری دارد و می تواند در موارد گوناگون مورد استفاده قرار گیرد چرا که وظیفه آنها انتقال و حمل انواع کالا و مواد است.   همچنین این دستگاه ها بار را از کامیون برداشته یا بارها از یک ایستگاه به ایستگاه دیگر منتقل می کنند. البته بعضی از کاربرد های لیفتراک بالا پایین آوردن بار است. کاربرد لیفتراک ها در فضای بسته و فضای سرباز است.

سخن پایانی

لیفتراک با کیفیت، از جمله ماشین آلات مورد نیاز در صنایع بوده که کاربرد صنعتی و تجاری دارد و وظیفه آن جا به جا و حمل  بارهای مختلف است. اولین لیفتراک در قرن بیستم تولید شد و این ماشین‌ آلات می‌ توانند بارها را با وزن های مختلف و گوناگون حمل و جابجا کنند.

ما در این مفاله سعی کردیم تا در مورد لیفتراک چیست به شما توضیحاتی را بدهیم امیدواریم که از این مطالب استفاده ی کامل را برده باشید.

لیفتراک دارای اجزای مختلف می باشد که از این اجزا می‌ توان به نگهدارنده بار و بدنه لیفتراک،  سیلندر، تجهیزات هشدار دهنده،  سیستم ترمز و غیره  اشاره کرد. در مورد راندن لیفتراک باید اشاره کنیم که راندن این دستگاه توسط افراد متخصص انجام می گیرد و این افراد دوره‌های رانندگی با لیفتراک را گذرانده و دارای گواهینامه مخصوص هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *