هپکو از جمله شرکت هایی می باشد که به تولید گریدر مشغول است و تاکنون مدل های بسیاری از این ماشین را تولید و روانه بازارهای داخلی نموده است. لوازم یدکی گریدر هپکو نیز مانند دیگر تولیدات این شرکت برای مصرف به فروشگاه ها و نمایندگی ها عرضه می گردند ولی بهتر می باشد قطعه مورد نظر خود را از نمایندگی ها تهیه نمایید تا قطعه ای به مراتب با کیفیت تر را خریداری کنید . لوازم یدکی گریدر هپکو موجود در نمایندگی ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و از نوع اورجینال محسوب میگردند . لوازم یدکی گریدر هپکو اورجینال بسیار دیرتر از قطعات تقلبی خراب می شوند و هزینه های نگهداری از گریدر را نیز تا حد بسیاری کاهش می دهند . لوازم یدکی گریدر هپکو موجود در شرکت ایران سرویس ماشین همان قطعاتی می باشند که درون شرکت هپکو تولید شده اند و از نوع اورجینال می باشند .

شرکت ایران سرویس ماشین به عنوان یک نمایندگی معتبر فعالیت خود را آعاز کرده و توانسته سهم عمده ای در تامین بازار و مصرف کننده داشته باشد. لوازم یدکی گریدر هپکو را می توانید به صورت اینترنتی و یا تلفنی از شرکت ایران سرویس ماشین خریداری نمایید . لوازم یدکی گریدر هپکو را اگر از فروشگاه هایی که بصورت غیر مجاز کار می کنند خریداری نمایید نباید انتظار داشته باشید که قطعه اورجینال را به شما عرضه کنند. با خرید لوازم یدکی گریدر هپکو از نمایندگی ها خواهید توانست بهترین و با کیفیت ترین قطعه را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید .

هپکو از جمله شرکت هایی می باشد که به تولید گریدر مشغول است و تاکنون مدل های بسیاری از این ماشین را تولید و روانه بازارهای داخلی نموده است. لوازم یدکی گریدر هپکو نیز مانند دیگر تولیدات این شرکت برای مصرف به فروشگاه ها و نمایندگی ها عرضه می گردند ولی بهتر می باشد قطعه مورد نظر خود را از نمایندگی ها تهیه نمایید تا قطعه ای به مراتب با کیفیت تر را خریداری کنید . لوازم یدکی گریدر هپکو موجود در نمایندگی ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و از نوع اورجینال محسوب میگردند اکثر گریدرهای دارای موتور محورهای عقب را به صورت پشت سر هم هدایت می کنند ، اما برخی نیز باعث بهبود درایو چرخ جلو برای بهبود قابلیت درجه بندی می شوند. بسیاری از گریدرها همچنین دارای ضمیمه های اختیاری برای قسمت عقب دستگاه هستند که می توانند چاک دهنده ، برقی ، تیغه یا تراکم باشند. در برخی از کشورها ، به عنوان مثال در کشور فنلاند ، تقریباً هر گریدر مجهز به تیغه دوم است که در جلوی محور جلو قرار می گیرد. برای برف روبی و برخی از کارهای درجه بندی خاک می توان تیغه جانبی نصب کرد. برخی از پرسنل ساختمانی کل دستگاه را “تیغه” می نامند . برخی از گریدر ها می توانند چندین روز پیوسته کار کنند یا برای کارهای تخصصی مانند معادن زیرزمینی طراحی گردند .

در مهندسی عمران ، هدف گریدر ها این است که درجه و سطح را صاف و دقیق کنند . برای دستیابی به درجه بندی دقیق سطح می توان زاویه ، شیب و ارتفاع تیغه گریدر را تنظیم کرد.

گریدر ها معمولاً در ساخت و نگهداری جاده های خاکی و جاده های ماسه ای استفاده می شوند. در ساخت جاده های آسفالت شده از آنها برای تهیه مسیر پایه استفاده می شود تا یک سطح مسطح گسترده ایجاد شود که بر روی آن سطح جاده قرار گیرد. از گریدر ها همچنین برای تنظیم سطح زیرزمین های خاکی بومی یا ماسه سنگی استفاده می شود تا قبل از ساخت ساختمانهای بزرگ ، سطح را صاف کنند. گردر ها می توانند سطوح شیب دار تولید کنند . در بعضی از کشورها از آن ها برای تولید کانالهای زهکشی با مقاطع کم عمق V شکل در هر دو طرف بزرگراه ها استفاده می شود.

فرمان برای گریدر موتور به طور معمول از طریق فرمان یا جوی استیک کنترل زاویه چرخ های جلو انجام می شود ، اما بسیاری از مدل ها همچنین امکان ایجاد قاب بین محورهای جلو و عقب را فراهم می کنند ، که علاوه بر این امکان تنظیم شعاع چرخش را نیز می دهد. سایر توابع پیاده سازی به طور معمول از نظر هیدرولیکی کار می کنند و می توان آنها را مستقیماً توسط اهرم ها کنترل کرد یا با ورودی های جوی استیک یا سوئیچ های الکترونیکی کنترل دریچه های سرووژر هیدرولیکی را کنترل کرد.

کاربردهای منطقه ای گریدر ها

علاوه بر استفاده از آن ها در ساخت و ساز جاده ها ، ممکن است از کلاس های درجه یک نیز برای انجام کارهای تقریباً معادل استفاده شود.

در برخی از مناطق محلی مانند شمال اروپا ، کانادا و مکانهایی در ایالات متحده ، از کلاس های درجه یک در برف شهری و مسکونی استفاده می شود. در مناطق شنی و چمنزار استرالیا و آفریقا ، کلاس های درجه یک اغلب تجهیزات ضروری برای مزارع بزرگ و جایی که عدم وجود سنگ و درخت به معنای بولدوزر نیست ، ضروری هستند.

تاریخچه گریدرها

کلاس های اولیه توسط مردم ترسیم و حیوانات در جلو آن ها وصل می شدند . اولین گریدر دارای موتور در سال 1920 توسط شرکت ساخت Russell Grader ساخته شد ، که آن را گشت های راه دور سلام راسل نامیدند. این کلاس های اولیه با اضافه کردن تیغه گریدر به عنوان اتصال به یک دستگاه تراکتور ژنرالیستی ایجاد شدند. کاترپیلار پس از خرید این شرکت در سال 1928 ، به درستی ادغام تراکتور و گریدر در یک طرح ادامه داد . در عین حال با تعویض مسیرهای خزنده با چرخ ها ، اولین بار از نوع اتومبیل خودران گرید لاستیک ، یعنی Caterpillar Auto Patrol ، که در سال 1931 منتشر شد.

بیشتر بخوانید:غلتک جاده ای و انواع آن

امروزه از گریدرهای دارای موتور به طور گسترده در ساخت و سازها ، نگهداری جاده ها ، معادن ، کشاورزی و … استفاده می شود. این ماشین های مفید از زمان اختراع در اواخر قرن نوزدهم گذشته اند و تصور اینکه چگونه بدون آنها می توانیم مدیریت کنیم کار سختی است.  .

قدیمی ترین گریدرها توسط اسب یا گاو کشیده شده بودند و از قاب های استیل ساده و مجهز به چرخ ها و تیغه هایی با زاویه ثابت تشکیل شده بودند.

اولین گریدر مستند از این نوع در سال 1885 توسط جوزف دی آدامز ، در ایندیاناپولیس اختراع شد. با نام “شگفت انگیز کوچک” ، از اصل چرخ تکیه استفاده کرد ، با دو چرخ چوبی که می توان از کنار آن زاویه داد.

در اوایل دهه 1890 ، آدامز شرکت خود را تشکیل داد که طیف وسیعی از ماشین آلات ساختمانی از جمله گریدرها را تولید می کرد. در سال 1896 ، این شرکت یک گریدر اسب بخار اسب کشیده را منتشر کرد که دارای تیغه 8 پا و چهار چرخ به جای دو بود. این مدل “پادشاه جاده” لقب گرفت.

تا اوایل قرن بیستم ، تراکتورهای بخار ، که از موتورهای بخار نیرو می گرفتند ، شروع به جایگزینی اسب ها و پروانه ها کردند و اینها با موفقیت برای کشیدن گریدرها مورد استفاده قرار گرفتند.

پس از جنگ جهانی اول ، موتورهای احتراق داخلی بیشتر به بازار عرضه شدند. موتورها ارزانتر ، سریعتر و سبک تر از موتورهای بخار بودند و برای قدرت تراکتورهای خزنده استفاده می شدند که به نوبه خود می توانستند تجهیزاتی مانند گاوآهن یا گریدرها را بکشند.

اولین کلاس موتورهای خودران به شکل تراکتورهای اصلاح شده در آمدند. در سال 1920 ، شرکت تولیدی راسل گریدر بازاریابی “موتور گشت زنی شماره یک موتور” را آغاز کرد ، درجه ای که شامل یک تراکتور اصلاح شده Allis-Chalmers بود.

سایر تولید کنندگان تراکتور ، از جمله McCormick Deering ، Fordson و Cleveland Tractor Company ، از این طرح پیروی کردند و طرح های تراکتور را اصلاح کردند تا از کلاس های داخلی استفاده کنند. در سال 1928 ، J.D. آدامز معروف به اختراع اولین طراحی گریدر چرخ مدل محبوب معروف به “شماره 10” را منتشر کرد.

همچنین در سال 1928 ، شرکت Caterpillar ، که در ساخت تراکتور تخصص دارد ، ساخت Russell Grader را خریداری کرد.

طلوع عصر Caterpillar

Caterpillar Auto PatrolCaterpillar با مدل “Patrol Auto Patrol” (بعداً با تغییر نام “Patrol Auto Patrol”) در سال 1931 جایگاه خود را در صنعت گریدر موتور تأمین کرد. به جای اینکه فقط یک گریدر برای تراکتور مناسب باشد ، این یک گریدر مخصوص موتور بود که یک راننده و گریدر را به عنوان یک واحد طراحی می کرد . این موتور عقب تعبیه شده بود تا تعادل و دید برتر را ارائه دهد.

بر خلاف مدل های قبلی ، Caterpillar Auto Patrol همچنین لاستیک های لاستیکی را به جای آهنگ های خزنده نشان می داد. این نمونه اولیه برای همه گریدرهای بعدی موتور شد.

در سال 1935 ، J.D. آدامز یک گریدر موتور را با تیغه ای راه اندازی کرد که می تواند به صورت جانبی بتراشد و باعث می شود شانه ها را برش دهید. سه سال بعد ، Caterpillar یک گریدر موتور دیزلی را معرفی کرد .

بعد از جنگ جهانی دوم ، تقاضا برای کلاس موتورها مانند اندازه خود ماشین ها رو به رشد بود. از آنجا که کاربردهای بالقوه دانش آموزان در صنایعی مانند معدن محقق شده و رونق در ساخت ابر بزرگراه ها رخ داده است ، نیاز به کلاس های بسیار بزرگتر از گذشته وجود داشت.

در دهه 1960 ، Caterpillar “گریدر موتور 16” را راه اندازی کرد ، اولین کلاس از کلاس های بزرگ آن ، با وزن 21،092 کیلوگرم و با تیغه ای به اندازه 4.3 متر. یک دهه بعد ، این مدل با 16G جایگزین شد ، که شامل کنترل های هیدرولیک ، بدنه مفصلی و تیغه 4.9 متری بود.

سال 1995 شاهد راه اندازی سری Caterpillar H کلاس های توربوشارژ از جمله اولین ماشین های چرخ محور بود. سال بعد ، این شرکت بزرگترین گریدر خود را تا به امروز ، 24H معرفی کرد. این غول از انتهای تا بیش از 16 متر وزن دارد و وزن آن 61995 کیلوگرم است.

Caterpillar و سایر تولید کنندگان در طی سالیان متمادی پالایش مدلهای گریدر موتور خود را ادامه داده اند. این امر شامل پیشرفت در فن آوری های موتور و ترمز ، همراه با تغییراتی است که برای کنترل دقیق تر و راحتی بیشتر در عملگر طراحی شده است. به عنوان مثال ، معرفی جوی استیک به جای اهرمهای سنتی ، کارآیی موتور را آسانتر کرده است.

امروزه گریدرهای موتور ممکن است به فن آوری GPS مجهز شده و از آخرین طراحی های موتور ، برای حداکثر توان و بازده سوخت استفاده کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *