برخی از مشکلات و نارسایی هایی در تعمیر و نگهداری موتور نهایی درایو وجود دارد که بارها و بارها با آنها روبرو می شویم ، و ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که از آن ها آگاه هستید. آیا شما مقصر هر یک از این مشکلات هستید؟همینطور می توانید از بخش لوازم یدکی بیل مکانیکی ما دیدن کنید

دستورالعمل های مربوط به تعمیر و نگهداری موتور نهایی درایو

روغن دنده

3مورد از چیزهایی که باید در مورد روغن دنده بدانید :

غفلت روغن دنده

شما باید سطح روغن دنده را تقریباً در هر 100 ساعت کار بررسی کنید و روغن را حداقل سالی یک بار عوض کنید. موتورهای درایو نهایی خیلی زیادی وجود دارند که روغن در سنین مختلف تغییر نکرده است.

چگونه می توانیم روغن دنده را چک کنیم؟ توپی چرخ دنده ها را باز می کنیم فقط روغن دنده ای را پیدا می کنیم که لجن را با قوام پودینگ مانند و بوی وحشتناک تشکیل داده است. روغن دنده در این شرایط به مراتب بیشترین خسارت را وارد می کند. این موضوع باعث کاهش عمر اجزای موجود در مجموعه دنده های سیاره ای می شود که سرعت را به گشتاور تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید:سرویس و نگهداری لودر

نادیده گرفتن نشت

اگر می دانید که درایو نهایی شما در حال نشت است ، باید جایگزین مهر و موم شود. عدم حفظ مهر و موم های یکپارچه با جایگزینی آن ها هنگام فرسودگی ، می تواند منجر به بروز مشکلات زیادی شود ، از جمله این موارد:

آب ، خاک ، گل ، شن و ماسه و سایر انواع ریزه کاری می توانند وارد درایو نهایی شما شوند ، طول عمر اجزای حساس را کوتاه تر می کنند و قبض های تعمیرات بیشتر و گران تر را روی دست شما می گذارد ، هر چه  زمان طولانی تری مشکل را نادیده بگیرید خسارت بیشتری متحمل خواهید شد.

مایع هیدرولیک آلوده ای که می تواند باعث آسیب در سایر قسمت های سیستم هیدرولیک شما شود.

از بین رفتن روغن دنده ، منجر به بروز مشکلات اساسی در قطب دنده می شود.

روغن دنده ای که باقی مانده است به یک لجن ریز تبدیل شده است که می تواند سطح دنده ها و یاطاقان ها را در مرکز دنده شما پاره کند.

در نهایت ، شما می توانید با موتور کامل درایو نهایی که قابل تعمیر نیست ، مواجه شوید.

نشت را نادیده نگیرید. بررسی نشت و رسیدگی سریع به آن ها باید جزئی از تعمیر و نگهداری نهایی درایو شما باشد.

فراموش کردن برای بررسی فیلتر تخلیه کیس ( Case)

اول ، اجازه دهید یک موضوع را عنوان کنیم: همه دستگاه های هیدرولیک فیلتر تخلیه کیس ندارند. گفته می شود ، ماشین های Bobcat معمولاً این کار را می کنند. فیلتر تخلیه کیس ، آلاینده ها را از مایع اضافی هیدرولیک (که اجزای آن را در قسمت سیاره روغن می کند) حذف می کند ، زیرا موتور اصلی درایو را ترک می کند تا به مخزن هیدرولیک بازگردد.

اگر این فیلتر مسدود شود ، هیچ دور زدنی وجود ندارد. نتیجه افزایش فشار زیادی در درایو نهایی شما و آبشار خرابی است که موتور درایو نهایی را به همراه خواهد داشت. هزاران دلار از خسارت هایی که می توان با تغییر یک فیلتر نسبتاً ارزان از آن جلوگیری کرد ، جایی که کفش های پیستونی با فشار از هم پاشیده شده و سپس در یاتاقان قرار می گیرند. اگر دستگاه شما دارای یک فیلتر تخلیه کیس است ، بخشی از فعالیت های تعمیر و نگهداری خود را بررسی کنید.

سخن پایانی

اگر روغن دنده خود را به صورت برنامه منظم تغییر دهید ، به طور مرتب نشت را بررسی کنید و مرتباً آن ها را چک کنید و فیلتر تخلیه کیس خود را بررسی کنید (در صورت وجود) ، در این صورت به سمت داشتن یک درایو نهایی که مدت زمان طولانی طول عمر خواهد داشت ، نزدیک خواهید شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *