در این مطلب به مجموعه اقداماتی که برای سرویس و نگهداری لودر مورد نیاز است می پردازیم

لودر جز ماشین آلات صنعتی است و در تمامی پروژه های عمرانی همچون راهسازی و پروژه های ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد. به لودر تراکتور جامدار نیز می گویند. در حال حاضر لودر توسط شرکت های گوناگونی مانند کاترپیلا، کوماتسو، ولو، هیوندا، کاوازاکی و … تولید می شود.

نگهداری صحیح از ماشین آلات صنعتی  مانند لودر یکی از نگرانی های اساسی کارخانجات و معادن است. براساس آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 45 تا 55 درصد هزینه یک پروژه راهسازی، معدنی و عمرانی مختص ماشین آلات آن است. به همین دلیل در پروژه های مختلف به سرویس و نگهداری ماشین آلات توجه ویژه ای می کنند.

در این مقاله سعی می کنیم نکات مهم در مورد نگهداری و سرویس لودر را بیان کرده و مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت سرویس و نگهداری از ماشین آلات

تعداد شرکت های که به موضوع نگهداری و تعمیرات نگاه دقیق و ویژه ای دارند بسیار کم است. قبل از شروع به کار یک ماشین باید موضوع مدیریت و نگهداری ماشین مورد بررسی قرار بگیرید. بسیاری از مدیران هزینه های مانند مشاوره جهت خرید را جز هزینه های بیهوده تلقی می کنند.

شاید اگر بتوانیم نگرش سنتی مدیران نسبت به مسئله نگهداری را تغییر بدهیم، بتوانیم با هزینه های بسیار پایین و شاید گاهی بدون هزینه، برنامه صحیح سرویس و نگهداری ماشین آلات را در پروژه های عمرانی و معدنی اجرا کنیم.

جایگاه و اهمیت انتخاب روغن مناسب

روغن موتور و فیلتر روغن جز پر هزینه ترین لوازم و قطعات مصرفی در ماشین آلات است. یکی از راه های که باعث کاهش هزینه در پروژه های معدنی و عمرانی می شود انتخاب روغن موتور مناسب است. به عنوان مثال ما دو شرکت داریم که شرکت شماره یک برای ماشن آلات سنگین خود مانند لودر از روغن موتور با کیفیت بهتر ولی گران تر استفاده می کند. این شرکت با انتخاب این روغن موتور ساعت تعویض روغن موتور خود را به 250 ساعت و زمان تعویض فیلتر روغن را نیز افزایش داده است. اما شرکت دوم روغن موتور ارزان تر را انتخاب کرده است. زمان تعویض این روغن موتور 140 ساعت است و به همین میزان زمان تعویض فیلتر روغن نیز کاهش پیدا کرده است که این امر سبب ایجاد هزینه های بسیار بیشتری برای شرکت دوم می شود.

ایران سرویس ماشین بعنوان مرجع رسمی تامین لوازم یدکی لودر ولوو ،آماده دریافت نقطه نظرات و تجربیات شما عزیزان در خصوص سرویس و نگهداری لودر باشد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *