پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا در تمامی صنایع به‌ خصوص صنعت کشاورزی از ماشین‌آلات و تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای جهت آسان‌تر شدن کارها استفاده شود. در حقیقت امروزه برای آماده کردن زمین‌ها و همچنین احداث یک باغ  به یکسری ادوات و ماشین‌آلات نیاز است که از جمله آن‌ها می‌توان به گریدر اشاره کرد. در منطقه‌هایی که آبیاری به‌ صورت غرقابی صورت می‌گیرد سطوح از زمین بایستی یک شیب یکنواخت و هم‌سطح داشته باشند. به ‌همین خاطر نیز کشاورزان از این ماشین استفاده می‌کنند. شایان‌ذکر است که گریدر دارای انواع مختلفی بوده که می‌تواند از نظر کاربردی نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشند. از جمله کاربردهای اصلی این ماشین‌آلات می‌توان به خاک‌برداری، ایجاد هفت نهر، ایجاد کانال و همچنین خاک‌ریزی اشاره کرد. در ادامه همراه باشید تا آشنایی با انواع گریدر در ایران را به شما معرفی کرده و در مورد هر یک توضیحاتی را بیان کنیم.

می‌توان گفت که گریدها جزء ماشین ‌آلات ساخت ‌و ساز به حساب می‌آیند و می‌توانند علاوه‌بر صنعت کشاورزی برای پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌ سازی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. همان‌طور که گفته شد، کاربرد اصلی این ماشین‌ها صاف کردن سطح خاک می‌باشد. در زمان‌های گذشته این کار توسط حیوانات انجام می‌شد به این صورت که وسیله‌ای شبیه ب گریدر توسط حیوانات و در برخی اوقات نیز نیروی انسانی بر روی زمین کشیده می‌شد؛ تا ازین طریق بتوان سطح خاک را صاف کرد. اما در حال ‌حاضر با پیشرفت صنایع این وسیله به‌ صورت موتوری به بازار عرضه شده‌است و توسط برندهای متعددی به تولید می‌رسد.

بررسی کاربرد گریدر

پیش ‌از این‌ که در مورد انواع گریدر در ایران صحبت کنیم، بهتر است که توضیحات کلی را در مورد کاربرد این ماشین ‌آلات به شما ارائه دهیم. همان‌طور که در بخش مقدمه به این‌ موضوع اشاره کردیم گریدر ها در انواع مختلفی وجود دارند که ممکن است کاربرد آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته و برای استفاده‌ی خاصی بکار بروند.

اما به ‌طور کلی هدف استفاده از این ماشین‌آلات صاف کردن سطح زمین است تا بتوان شرایط لازم را برای احداث یک ساختمان و یا کارهای کشاورزی فراهم کرد. اگر بخواهیم از کاربرد این ماشین را در صنعت کشاورزی بررسی کنیم، باید به موارد زیر اشاره نمود:

معرفی انواع گریدر در ایران

افزایش تقاضا برای خرید گریدر و همچنین نیاز شدید صنایع به این ماشین باعث شده تا برندهای ایرانی و خارجی بسیار زیادی به تولید این ماشین بپردازند. البته که در حال ‌حاضر تنها چند مورد از آن‌ها توانسته اند  در تولیدات گریدر به موفقیت برسند و ماشین‌آلات پیشرفته و کاربردی را به بازار عرضه کند. بهترین گریدر موجود در ایران عبارت‌اند از:

گریدر هپکو

به‌ طورکلی برند هپکو جزو برندهای ایرانی بوده که در حوزه تولید ماشین‌آلات سنگین نظیر غلتک، گریدر و لودر به فعالیت می‌پردازد. از جمله ویژگی‌های محصولات این برند می‌توان به دردسترس بودن قطعات و راحتی خرید لوازم ‌یدکی گریدر هپکو اشاره کرد. همچنین این برند دارای نمایندگی‌های رسمی نیز می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت تسیکو اشاره کرد. هپکو تا به امروز توانسته ماشین ‌آلات سنگینی بسیار با کیفیتی را به صنایع مختلف ارائه دهد.

کاترپیلار

یکی دیگر از انواع گریدر در ایران گریدر کاترپیلار است که دارای تجهیزات بسیار پیشرفته و عالی می‌باشد. همچنین تمامی ماشین‌آلات این برند دارای قدرت بالایی بوده و از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای آن‌ها استفاده شده ‌است. کسانی که از گریدر کاترپیلار استفاده می کنند، می‌توانند میزان بهره‌وری خود را افزایش داده و درعین‌حال در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنند. هر یک از جمله ویژگی‌های گریدر کاترپیلار می‌توان به داشتن سیستم‌عامل دیفرانسیل، اتصال به سیستم‌ عامل، قابلیت خاموش کردن سیستم امنیتی و همچنین کنترل سریع و دقیق اشاره کرد.

 

گریدر کوماتسو | انواع گریدر

کوماتسو جزو برندهای مطرح تولیدک ننده ماشین‌آلات سنگین است که تا به امروز توانسته گریدر ‌های بسیار باکیفیت و پیشرفته‌ای را به بازار عرضه کنند. تمامی قطعات این ماشین برند نیز در دسترس بوده و شما می‌توانید به‌راحتی و در جهت خرید لوازم ‌یدکی گریدر هپکو اقدام کنید.  لاستیک‌های استفاده‌ شده در این ماشین‌آلات و جزو پرمصرف‌ترین لاستیک‌های موجود در بازار هستند که می‌توان آن‌ها را در اندازه و وزن‌های مختلفی خریداری کرد.

همچنین استفاده از این از ماشین‌آلات باعث شده تا از نظر اقتصادی نیز مزایای زیادی برای صنایع مختلف به‌همراه داشته باشد. به‌طورکلی ماشین‌آلات این برند جزو استانداردترین محصولاتی است که صنایع مختلف می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

همچنان شما می توانید برای لوازم لودر هپکو نیز به سایت ایران سرویس ماشین مراجعه نمایید.

 گریدر ولوو

ولوو جزو برندهای مطرح برای ساخت ماشین‌آلات راه‌سازی و عمرانی می‌باشد. درحال‌حاضر برای خرید این ماشین ‌آلات ولوو جزو برندهای مطرح است که اکثر افراد آن را مورد انتخاب قرار می‌دهند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *