در این مقاله درباره ی نکات مراقبت از زیر و بند ماشین آلات سنگین راهسازی با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد. ماشین‌آلات سنگین  راهسازی همانند لودر، گریدر، بیل مکانیکی و… برای عملکرد درست و رفع نیاز صنعتگران، متشکل از بخش‌های مختلفی می‌شوند. در حقیقت هرچه تجهیزات و امکانات بیشتری در این ماشین‌ها استفاده‌ شود، اگر کیفیت عملکرد آن‌ها بالا رود و قطعاً دوام بیشتری خواهند داشت.

در نتیجه شما می‌توانید برای پروژه‌های مختلف خود نهایت استفاده را از این ماشین‌آلات داشته باشید. توجه به یکسری از موارد و نگه‌داری درست از قسمت‌های مهم ماشین‌آلات راه‌سازی علاوه‌بر این‌که سبب افزایش ماندگاری آن‌ها می‌شود، باعث شده تا ایمنی لازم نیز برای کاربران فراهم شود. ما دراین مطلب قصد داریم تا در مورد نحوه مراقبت از زیرو بند ماشین آلات سنگین توضیح دهیم.

نحوه مراقبت و از زیر و بند تجهیزات ماشین‌ آلات سنگین

چرخ‌های فولادی و لاستیکی بر روی یک ماشین سنگین سبب حرکت آن می‌شوند. عدم وجود آن‌ها مانع حرکت ماشین‌ها شده و به ‌طور کلی می‌تواند سبب ایجاد اختلال در پروژه‌ها شود. معمولاً تجهیزات لاستیکی روی زمین‌های نرم و خاکی استفاده‌ شده اما در چرخ‌های زنجیری برای زمین‌های ناهموار با شیب زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیر کابین‌های ماشین‌هایی همانند بیل مکانیکی، بلدوزر؛ مینی بیل مکانیکی، لودر و… نیز ممکن است و در معرض آسیب‌های زیادی قرار بگیرند.

قسمت زیرین یک بولدوزر ۲۰ درصد از قیمت خرید ۵۰ درصد از هزینه تمرین و نگه‌دار را در بر می‌گیرد. می‌توان گفت که مزایای داشتن زیر و بند با کیفیت در صنایعی که از ماشین ‌آلات سنگین استفاده می‌کنند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. این صنایع شامل موارد زیر می‌شوند:

تعمیر و نگهداری زیر و بند ماشین ‌آلات سنگین به بهترین شکل ممکن سبب افزایش ماندگاری دستگاه، جلوگیری از خرابی و عدم نیاز به  خرید لوازم یدکی لودر، گریدر، بیل مکانیکی، بولدوزر و… خواهد شد.

نکات مهمی که بر مراقبت از قسمت زیرین تجهیزات سنگین باید بدانید!

ما با بررسی چالش‌هایی که در نگه‌داری ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی و وجود دارد سعی کردیم تا یکسری از نکات مهم را برای نگه‌داری بهتر از این ماشین‌ها به شما ارائه دهیم که عبارت‌اند از:

 بررسی زیر کابین

بیشتر کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که یک روال را برای بررسی بخش زیرین و چرخ‌ها در نظر بگیرید و تا حد امکان نیز این کار را باید هر بار پس ‌از استفاده از ماشین‌آلات انجام دهید. اما حداقل بررسی یک‌ب ار در روز می‌تواند ایده‌آل ترین زمان ممکن باشد. شما می‌توانید پس ‌از پایان روز که کار به ماشین‌های سنگین تمام می‌شود، بخش زیرین و چرخ‌ها را به‌ طور کامل مورد بررسی قرار داده و سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

برای بررسی قسمت زیرین حتماً باید به موارد زیر توجه کنید:

 تمیز کردن بخش زیرین و چرخ‌ها | ماشین آلات سنگین راهسازی

علاوه‌بر بازرسی به شکل روزانه تمیز نگه‌داشتن زیر و بند ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.یک بیل برس یا میله سبب حذف تکه‌های بزرگ و سخت همانند سنگ، بتن، خاک و…می‌شود. بنابراین تمیز کردن قسمت زیرین و چرخ‌ها سبب شده تا شما بتوانید به افزایش ماندگاری ماشین‌آلات و عدم خرابی آن‌ها کمک کنید. به طور کلی اگر در چرخ‌های فولادی الا لاستیک باقی می‌مانند سبب ساییدگی و پارگی خواهند شد.

نحوه مراقبت از زیر و بند ماشین آلات سنگین

تعویض قطعات در معرض سایش | ماشین آلات سنگین راهسازی

قسمت زیرین هر یک از ماشین‌آلات ممکن است با دیگری متفاوت باشد. اما به ‌طور معمول یک قطعه از تجهیزات با چرخ لاستیکی یا زنجیری دارای تعداد قطعات دیگر بود که احتمال سایش آن‌ها نسبت‌به بخش‌های دیگر بیشتر است. این بخش‌ها عبارت‌اند از:

چرخ‌دنده‌ها غلتک‌های پایینی چرخ‌های هیتلر عقب و جلو بنابراین بهتر است که در زمان درست جهت تعویض این قطعات اقدام کنید تا این‌گونه بتوانید نهایت استفاده را از ماشین‌آلات راه‌سازی داشته باشید.

 جمع‌بندی

نحوه نگه‌داری درست از زیربند ماشین‌آلات سنگین راهسازی با استفاده بیشتر از این ماشین‌آلات به شما کمک بسزایی خواهد کرد. ما در این مطلب چند راهکار ساده را به شما ارائه داده‌ایم تا بتوانید همیشه ماشین ‌آلات سنگین خود را در سالم‌ترین حالت شکل حالت ممکن نگه‌داری کرد و در پروژه‌های مختلف از آن استفاده کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و خرید لوازم یدکی گریدر ، لودر وبیل مکانیکی نیز می‌توانید به فروشگاه اینترنتی در ایران سرویس مراجعه کرده و از قیمت‌های استثنایی ما بهره‌مند شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *