در رابطه با لوازم یدکی جرثقیل چه می دانید؟ آیا می دانید لوازم یدکی جرثقیل چیست؟

برای انجام کارهای عمرانی و راهسازی از وسایل و ماشین آلات زیادی استفاده می شود که به کار بردن این ماشین آلات به انسان ها کمک کرده اند تا بتوانند سازه های بسیار بزرگ و هیجان انگیزی را بسازند و پروژه های زیادی را در سراسر جهان به تکمیل برسانند.

ماشین آلاتی که به این منظور استفاده می شوند عبارتند از: جرثقیل، بیل مکانیکی، لودر و … که هر کدام از انها از عملکرد مخصوص به خود برخوردار هستند و ویژگی های گوناگونی دارند.

در ایران سرویس قصد داریم که به بررسی جرثقیل و لوازم یدکی به کار رفته در آن بپردازیم.

جرثقیل چیست؟

یکی از متداول ترین ماشین آلات ساختمان سازی است که بسیار غول پیکر و سنگین وزن است و به صورت ثابت و یا متحرک می توان از آن استفاده کرد. اصلی ترین کاربرد این ماشین نیز بلند کردن و جا به جا کردن اجسام بسیار سنگین وزن است.

با این وجود با به کار بردن این ماشین می توان تمامی اجسامی که جا به جا کردن آنها از نیروی انسانی خارج است را از جایی به جای دیگر منتقل کرد.

به همین دلیل از این ماشین برای بلند کردن و جا به جا کردن مصالح ساختمانی مانند: تیر آهن در حین ساخت و ساز استفاده می شود.

همچنین در نظر داشته باشیدکه: شما برای تهیه انواع لوازم یدکی بیل مکانیکی و لوازم یدکی کوماتسو نیز به سایت ایران سرویس ماشینو مراجعه نموده و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

لوازم یدکی جرثقیل چیست؟

جرثقیل همچون ماشین الات سنگین دیگر دارای قطعات منحصر به فرد و لوازم یدکی مخصوص به خود است که بدون وجود آنها و یا بروز مشکل در هر یک از انها عملکرد کلی دستگاه با مشکل مواجه می شود.

لوازم یدکی جرثقیل چیست؟

لوازم یدکی جرثقیل به اختصار از قبیل زیر در نظر گرفته می شوند:

بالا بر

بالا بر یکی از مهم ترین بخش های جرثقیل است که عملیات بالا بردن و پایین آوردن اجسام با استفاده از آن انجام می شود. بالابر برای انجام دادن این عملیات از طناب و زنجیر به این منظور استفاده می کند و نیروی مورد نیاز برای انجام این امور توسط بالا بر به وسیله برق، دست و یا هوای فشرده تامین می شود.

پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیکی بخشی از این دستگاه ها هستند که فشار مورد نیاز برای جا به جایی اجسام را تامین می کنند و قابلیت حمل اجسام مختلف را به وجود می اورند.

قلاب

قلاب یکی از اصلی ترین بخش های جرثقیل است که نگهداری اجسام را در حین جا به جایی انجام می دهد و اجسام برای حمل شدن با جرثقیل باید از طریق قلاب آویزان شوند.

پل

پل به بخشی از جرثقیل گفته می شود که وظیفه اتصال بالا بر ها به یکدیگر را به عهده دارد و چرخ دستی را نگهداری می کند. پل بخش اصلی جرثقیل است و در یک جعبه طراحی می شود.

ستون

ستون به بخشی از این ماشین عظیم الجثه گفته می شود که پشتیبانی از آن را انجام می دهد و طول انها با توجه به محیط تعیین می شود. معمولا جرثقیل هایی که از نوع سقفی هستند دارای تعدادی ستون می باشند اما جرثقیل های شیب دار تنها یک ستون دارند.

بدنه جرثقیل

بدنه جرثقیل در واقع بخشی از آن است که سایر قطعات و لوازم یدکی را در بر می گیرد. به عنوان مثال: بالابر، بوم، جک و … تماما در بدنه جرثقیل قرار می گیرند. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که جرثقیل در انواع مختلف آن از بدنه متفاوتی برخوردار هستند.

بوم

بوم یک بخش فولادی است که جرثقیل به کمک آن قادر به انجام دادن اهداف خود می باشد. این بخش همچون خشاب های تو در تو در داخل یکدیگر قرار می گیرند و با نیروی هیدرولیکی تنظیم می شوند.

کابین

کابین جرثقیل به قسمتی از آن گفته می شود که اپراتور در داخل آن قرار می گیرد و عملیات هدایت را انجام می دهد. در واقع تمامی عملکرد این دستگاه را از داخل کابین می توان کنترل کرد.

بخش پایانی

در ایران سرویس بررسی کردیم که لوازم یدکی جرثقیل چیست؟ با وجود اطلاعات به دست آمده از این ماشین و لوازم یدکی آن می توان دریافت که این دستگاه همانند سایر ماشین آلات سنگین ممکن است که دچار مشکل شود و ایراداتی در آن به وجود آید که در چنین شرایطی باید برای تعمیر آن اقدام کرد.

مجموعه ایران سرویس می تواند در زمینه تعمیر و یا تعویض قطعات مورد نظر با شما همکاری داشته باشد و در این امور به شما کمک کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *