آیا می دانید شباهت ها و تفاوت های بیل مکانیکی و لودر چیست؟ برای اشنایی با شباهت ها و تفاوت ها با ما در مجموعه ایران سرویس ماشین همراه باشید و مطالعه این مطلب را از دست ندهید تا بتوانید با تفاوت ها و شباهت های این ماشین آلات آشنا شوید.

عده زیادی از افراد هنوز نمی توانند که بیل مکانیکی را از لودر تشخیص دهند و تفاوت ها و یا شباهت های موجود در بین انها را تشخیص دهند. علاوه بر آن عده ای دیگر از افراد نیز می پندارند که این ماشین آلات هر دو یکسان هستند و کاربرد و کارایی یکسانی دارند.
اما باید اشاره کنیم که این دو دستگاه شاید شباهت هایی به هم داشته باشند اما در کل دو ماشین کاملا متفاوت هستند و تفاوت هایی میان آنها موجود است.

 شباهت های بیل مکانیکی و لودر

این دو ماشین از نظر شکل ظاهری شباهت بسیار زیادی به هم دارند و یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود تا بسیاری از افراد این دو ماشین را یکسان بدانند، همین موضوع است.
از هر دوی این ماشین آلات برای خاک برداری و گودبرداری ساختمان ها می توان استفاده کرد.
هر دو دارای باکت، بازوی مفصلی، کابین و چرخ هستند.
هدف از به کار بردن هر دوی این ماشین آلات انجام دادن امور ساختمانی، صنعتی، راه سازی و … است.
بیل مکانیکی از نظر نوع چرخ به انواع مختلفی از قبیل: چرخ پلاستیکی و چرخ زنجیری تقسیم بندی می شود که لودر نیز از نظر نوع چرغ از این دو مدل چرخ برخوردار است.

شما برای خرید لوازم یدکی لودر نیز می توانید به سایت ایران سرویس ماشین مراجعه کرده و خرید خود را ثبت نمایید.

تفاوت های بیل مکانیکی و لودر

در مقابل شباهت های موجود در میان این ماشین، باید به تفاوت های انها نیز اشاره کرد که آنها را می توان به شرح زیر نام برد:
بیل مکانیکی در مقایسه با لودر از باکت کوچک تری برخوردار است که با این وجود انجام عملیات مورد نظر با استفاده از بیل مکانیکی مدت زمان بیشتری طول می کشد و از آنجایی که هزینه اجاره این ماشین آلات به صورت ساعتی محاسبه می شوند، به کار گرفتن بیل مکانیکی برای اهداف مورد نظر هزینه بیشتری خواهد داشت.

لودر در مقایسه با بیل مکانیکی از نظر اقتصادی به صرفه تر است زیرا باکت آن بزرگ تر است و با سرعت بیشتری امور مورد نظر توسط آن انجام می شود.بیل مکانیکی از دقت بالاتری برای خاک برداری برخوردار است و به همین دلیل معمول برای خاک برداری ساختمان ها از بیل مکانیکی به جای لودر استفاده می شود تا به این شکل آسیب کمتری به ساختمان های مجاور محل مورد نظر خاکبرداری وارد گردد.

بیل مکانیکی این امکان را برای انجام امور فراهم می کند که به جای باکت آن یک چکش هیدرولیکی و یا پنوماتیکی بر روی آن نصب شود و به این شکل بتوان سطوح بتنی و بسیار سخت را تخریب کرد و به این دلیل در مواقعی که امکان منفجر کردن سازه مورد نظر وجود نداشته باشد از این قابلیت بیل مکانیکی برای تخریب استفاده می شود. این مساله در حالی است که لودر امکان انجام این کار را نخواهد داشت.

در خصوص اشنایی با شباهت ها و تفاوت های این دوماشین باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که از دیگر تفاوت های موجود در میان این دو ماشین در لوازم یدکی مورد نیاز برای آنها است. زیرا لوازم یدکی بیل مکانیکی با لوازم یکی لودر متفاوت هستند.

اشنایی با شباهت ها و تفاوت های بیل مکانیکی و لودر:

بخش پایانی

در مجموعه ایران سرویس ماشین قصد داشتیم که زمینه های اشنایی با شباهت ها و تفاوت های این دوماشین را برای شما عزیزان فراهم کنیم تا به شکل بهتری با این دو ماشین آشنا شوید.
در صورت نیاز به لوازم یدکی های این دو ماشین می توانید قطعات مورد نیاز خود را از ایران سرویس ماشین خریداری کنید و اطلاعات خود را در رابطه با این مجموعه افزایش دهید.
پس برای تهیه قطعات مورد نیاز خود با همکاران ما در ایران سرویس ماشین در ارتباط باشید و سفارش خود را به ما ارائه دهید تا قطعات مورد نیاز برای شما تهیه شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *