در ارتباط با ما همراه باشید تا در مورد بهترین بیل های مکانیکی برای خاکبرداری به شما معرفی کرده و توضیحاتی را درمورد آن‌ها بیان کنیم. در تمامی پروژه‌های تجاری، عمرانی، مسکونی، صنعتی و…فرآیند حفاری جزو مهم‌ترین فعالیت‌ها به حساب می‌آید. فونداسیون بتن به حفاری مناسب احتیاج دارد و این مورد تنها به با استفاده از بیل مکانیکی های قدرتمند قابل انجام است.

به‌همین دلیل انتخاب بیل مکانیکی برای خاکبرداری جهت پیش بردن یک پروژه به بهترین شکل ممکن، از اهمیت بسزایی برخوردار است. علاوه‌بر ایجاد فونداسیون کارهایی نظیر ساخت، راهسازی، تخریب و  استخراج معدن نیز نیازی به ماشین سنگین قدرتمندی همانند بیل مکانیکی وابسته است.بر اساس مدل و حجم کار، بیل مکانیکی های بزرگ و کوچک می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این ماشین‌آلات متشکل از سه بخش می‌شوند که عبارت‌اند از:

 انواع بیل مکانیکی برای خاکبرداری  براساس نوع حمل کننده

در وهله اول لازم است بدانید که بیل‌های مکانیکی براساس مدل حمل کننده در چهار دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

 بیل مکانیکی خزنده

بیل مکانیکی چرخ زنجیری یا خزنده می‌تواند حرکت را در شرایط سخت فراهم کند. برای این ماشین چرخ‌های زنجیری، شرایط حرکت بهتر را برای بیل مکانیکی‌ها در شرایط سخت مهیا می‌کنند. بیل مکانیکی های خزنده یا چرخ زنجیری معمولاً برای کارهای بسیار سنگین مناسب هستند. این نوع بیل های مکانیکی‌ با وجود این که از سرعت بسیار پایینی برخوردار هستند، می‌توانند در خاک‌های نرم و مرطوب و حتی زمین‌های بسیار ناهموار عملکرد بسیار عالی داشته باشند.

علاوه‌بر تمامی موارد، مدل‌های خزنده دارای شعاع چرخش کوچکی هستند. بنابراین بهتر است که بیل مکانیکی خزنده را تنها با تریلر یدک جابه‌جا کرد.

 بیل سوار بر کامیون | بهترین بیل های مکانیکی

یکی از بهترین بیل‌های مکانیکی برای خاکبرداری بیل‌ های سوار بر کامیون بود که می‌توان آن‌ها را جزء اصلی‌ترین ماشین‌آلات خاک‌برداری دانست. این نوع بیل روی شاسی کامیون سوار می‌شود. بیل مکانیکی سوار بر کامیون قادر بوده تا با سرعت بالا و به‌آسانی در جاده‌های مختلف حرکت نمایند. این ماشین این ماشین دو موتور و دو کابین مجزا دارد.معمولاً این بیل های مکانیکی به فضای بیشتر و زمین‌های محکم‌تری نیاز دارند تا بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان دهند.

 بیل خودران

این میان بیل مکانیکی دارای چرخ‌های لاستیکی بود و قادر است تا بدون هیچ‌گونه نیروی محرکه خارجی و باسرعت ۱۰ تا حداکثر ۳ کیلومتر در ساعت به حرکت کند. بیل مکانیکی های خودران دارای یک کابین و یک موتور هستند.

 بیل سوار بر شناور دوبه | بهترین بیل های مکانیکی

یکی دیگر از بهترین بیل‌های مکانیکی برای خاکبرداری سوار بر شناور دوبه یا ریل بود که در مناطق نزدیک به ریل قطار استفاده می‌شود.

بهترین بیل های مکانیکی برای خاکبرداری

 انواع بیل های مکانیکی خاکبرداری براساس مکانیزم

پیشرفت روزافزون تکنولوژی سبب شده تا بتوان از بیل های مکانیکی بهره‌وری بیشتری داشت. بیل‌های مخصوص خاکبرداری می‌توانند به شکل هیدرولیکی یا مکانیکی موجود باشند.

در این‌ میان بیل‌های هیدرولیکی به‌خاطر تحرک دارای محبوبیت بیشتری هستند. بیل‌های هیدرولیکی به انجام کارهایی همانند حفاری با عدم شوک معروف هستند. آن‌ها دارای روساخت چرخشی بوده و برای راحت‌تر کردن عملیات به موتور بزرگی از قبیل مکانیک‌های کابلی احتیاج خواهند داشت. فرایند حفاری بیل‌های هیدرولیکی با استفاده از موتور و سیلندر های هیدرولیک پشتیبانی و به واسطه پمپ و سوپاپ کنترل می‌شود. نفوذ گرد و خاک به دستگاه‌ها سبب فرسایش پمپ‌ها و سوپاپ شده و نمی‌توان بهره‌وری لازم را داشت.

لودر بکهو برای خاکبرداری

علاوه‌بر بیل هایی که به شما معرفی کردیم، بکهو لودر ها نیز می‌توانند برای عملیات حفاری عملکرد مناسبی داشته باشند. این ماشین‌ها دارای یک صفحه در بخش جلویی خود بوده که سبب شده تا بتوان فرآیند حفاری را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

کلام پایانی

انتخاب درست و ماشین‌آلات سنگین برای پروژه‌های عمرانی از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما در این مطلب بهترین بیل‌های مکانیکی برای خاکبرداری را معرفی کردیم تا بتوانید با دید باز تری جهت انتخاب و بکارگیری این ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی اقدام کنید. علاوه بر شناخت درست ماشین های سنگین برای پروژه های عمرانی،  قطعا مراقبت درست و تعمیر به موقع این ماشین ها نیز اهمیت ویژه ای دارد. بنابراین حتکا به نحوه نگهداری درست و تعویض لوازم یدکی بیل مکانیکی توجه داشته باشید. به‌ منظور کسب اطلاعات بیشتر و خرید لوازم یدکی لودر، گریدر و بیل مکانیکی از برندهای ولوو، کوماتسو،هپکو و…. می‌توانید به فروشگاه سایت ما مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *