انواع مختلف بیل مکانیکی و کاربردهای آنها- بخش دوم

در مقاله قبلی با  انواع مختلف بیل مکانیکی – بخش اول  آشنا شدیم. در ادامه به بقیه انواع بیل مکانیکی می پردازیم.

بیل مکانیکی دوربرد (Long reach excavators)

دستگاههای دستی بلند برای نیروهای پیچش جانبی زیاد که با استفاده از اتصالات تخریب قابل استفاده هستند مناسب نیستند و بسیاری از ماشینهای تخریب در شعاع بزرگ ناپایدار هستند.

بنابراین به کمک دستگاههای قطع الکترونیکی که شعاع کار دستگاه را محدود می کنند اغلب به آنها کمک می شود. دستگاههای دوربرد بخصوص در عملیات لایروبی مفید هستند.

همانطور که از نام آن پیداست ، یک بیل مکانیکی دوربرد دارای بخش های بازویی و بازوی گردان درازتر است. طراحی اجازه می دهد تا در مکان های با دسترسی سخت کار بهتری انجام شود.

بازوی قابل استفاده بیل مکانیکی می تواند به صورت افقی به بیش از 100 فوت برسد.

در این دستگاه ها پیشرفت ایجاد شده است، یعنی- بیل مکانیکی با دسترسی بالا و بیل مکانیکی فوق العاده با سرعت تخریب فوق العاده.

بیل مکانیکی دست ساز توسعه ای از بیل مکانیکی با بازوی بوم مخصوصاً طولانی است که در درجه اول برای تخریب استفاده می شود.

به جای خاکریزهای خاکبرداری، بیل مکانیکی با ارتفاع بالا برای دستیابی به قسمت فوقانی ساختمانهایی که در حال تخریب هستند ساخته شده و سازه را به روشی کنترل شده پایین می آورند.

این تا حد زیادی جایگزین توپ خرابکاری به عنوان ابزار اصلی تخریب شده است.

بیشتر بخوانید:لوازم یدکی بیل مکانیکی

بیل مکانیکی( Backhoe Excavators)

این نوع از بیل، ماشین حفاری است که از یک پایه تراکتور استاندارد تشکیل شده است و در انتهای یک بازوی دو بخشی از یک سطل حفاری پشتیبانی می کند.

طرف مقابل ستون فقرات اغلب دارای ضمیمه لودر جلو است (در این حالت از كوچك تكنیكی به عنوان “لودر كامپیوتر” یاد می شود)، بنابراین صندلی 360 درجه می چرخد تا اجازه دهد كه اپراتور از هر طرف در هر زمان استفاده كند.

به بخشی از بازوی پشتی که به تراکتور وصل شده است ، بازوی متحرک گفته می شود و قطعه ای که سطل حفار را در آن نگه داشته می شود ، بازوی بیل یا چنگال است.

محوری که این دو را به هم وصل کند ، شاه تیر نامیده می شود. اتصالات متنوعی برای این نوع بیل وجود دارد ، مانند مته ها، چکش ها ، رپرها، جاروها، شکن ها و موارد دیگر. لودر جلو نیز می تواند با جاروها ، شخم و لیفتراک های مختلف جایگزین شود. در بعضی موارد ، صندلی چرخدار حتی با حلقه دادن تسمه های یک جسم برداشته شده بر روی چوب دمپر نیز می تواند به عنوان جرثقیل عمل کند.

بیل های قدرت(نیرو)( Power Shovel Excavators)

بیل نیرو یکی دیگر از انواع مختلف بیل مکانیکی است که شامل یک عرشه گردان است که دارای یک نیروگاه رانندگی و کنترل مکانیسم های کنترل ، گاهی اوقات ضد وزنی و یک پیوست جلوی آن مانند بوم یا جرثقیل است که در انتها دسته ای را با یک حفار پشتیبانی می کند.

کل مکانیسم بر روی سکوی پایه با آهنگ یا چرخ نصب شده است. بیلهای قدرت بطور عمده برای خاکبرداری و از بین بردن زباله ها استفاده می شوند.

بیل های با کابل مکانیکی ، قدرت موتور را به کمک پایه و اتصال به قلاب ، چرخ دنده ، شفت، درام های وینچ و کابل اعمال می کنند.

بیل های کابل برقی دارای چندین موتور الکتریکی هستند که از طریق خط برق یا به ندرت از طریق یک ژنراتور روی عرشه، با جریان تغذیه می شوند و موتور را جایگزین می کنند و اکثر بندها ، چرخ دنده ها و شافت های بیل مکانیکی را جایگزین می کنند.

بیل مکانیکی ممکن است شامل برخی عملکردهای الکتریکی یا هیدرولیکی باشد.

بیل های چرخ دار(Wheeled excavators)

بیل های چرخ دار برای کار در کنار جاده واقعاً خوب کار می کنند، زیرا مانور بیشتری از بیل های پیگیری شده دارند. مدلهای چرخش صفر بدون هیچ مشکلی می توانند در یک خط واحد کار کنند. با این حال آنها به اندازه یک ماشین ردیابی کشش چندان دور از جاده ندارند.

زمین ناهموار نیز می تواند برای آنها مشکلی ایجاد کند. آنها در مناطق شهری برتری دارند. از بیل های چرخ دار می توان برای طیف گسترده ای از برنامه ها استفاده کرد مانند کار جاده، کار با مواد، کار با زباله ، نصب و راه اندازی ابزارو…

مینی بیل (Mini Excavators)

مینی بیل مکانیکی وسیله نقلیه پیگیری یا چرخ دار با وزن تقریبی از 0.7 تا 8.5 تن است. این دستگاه عموماً دارای تیغه ی backfill standard می باشد و دارای ویژگی های  مستقل است.

بیل های مینی دستگاههایی با اندازه یك اندازه یك اسكیدر معمولی ردیابی می شوند اما آنها یك هدف بسیار متفاوت را ارائه می دهند.

آنها شامل یک بازوی سنگین است که با طیف گسترده ای از اتصالات (اگرچه بیشتر با یک سطل نشان داده می شود) و یک تیغه نصب شده رابط می دهد.

برای اینکه یک مینی بیل مکانیکی در نظر گرفته شود معمولاً دستگاه کمتر از10،000 پوند یا 5 تن وزن دارد ، اگرچه این قاعده به شدت رعایت نمی شود.

بیل مکانیکی آبی- خاکی (Amphibious excavator)

این نوع از بیل مکانیکی نوعی بیل مکانیکی است که می تواند در حین حمل و نقل در آب های کم عمق لایروبی انجام دهد.

بیل مکانیکی دوزی بهتر است برای از بین بردن رس های شور ، پاکسازی سنگرهای خاموش ، کارکرد در زمین های  بسیار مرطوب و عملکرد کم عمق آب نسبت به لایروبی های سنتی که دارای بارگیری می باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *