در این مقاله درباره ی انواع باکت بیل مکانیکی با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد. باکت ها ظرف‌هایی هستند که به ماشین ‌آلات سنگین شده و از آن‌ها به‌ منظور جابجایی مواد و مصالح استفاده می‌گردد. می‌توان گفت که باکت نمونه‌های مختلفی دارد که ما در این مطلب قصد داریم انواع آن‌ها را معرفی کرده و در مورد کاربرد هر یک توضیح دهیم. با توجه به نوع این که باکت بیل مکانیکی دارای قابلیت اتصال به دیگر ماشین ‌آلات سنگین مانند لودر، جرثقیل و… را دارد، لازم است بدانید که این قطعات همانند تیغه و بیل‌های دستی می‌توانند حجم‌های داخلی متفاوتی داشته باشد که بر اساس استانداردهای معینی اندازه‌گیری می شوند.

مهم‌ترین فاکتوری که برای تمامی افراد به‌ منظور بهره‌وری از این قطعه قابل ‌توجه است، رابطه کاملاً مستقیم ناخن‌ها نصب شده روی باکت می‌باشد. به‌همین خاطر شناخت انواع ناخن و آشنایی با ویژگی آن‌ها نیز می‌تواند در بازدهی بالا و مصرف انرژی پایین‌تر مؤثر باشد.

انواع ناخن باکت بیل مکانیکی

ناخن نصب شده روی بیل مکانیکی بر اساس محیط کاری مدل های مختلفی دارد. برخی از ناخن‌ها دارای نوک تیزی بود و میزان قدرت نفوذ آن‌ها برای سطوحی همانند سنگ و یخ بسیار عالی است. نوع دیگر ناخن‌ها متشکل از دو زبانه‌ نوک‌تیز همانند انگشت‌های عقاب بوده که می‌تواند دارای ماندگاری بالا و نفوذ بسیار خوبی باشند. مدل سوم ناخن باکت بسیار بلند است که در زمان عملیات‌های عادی چندگانه استفاده ‌شده و از لحاظ فراوانی و در دسترس بودن نیز بهترین مدل است.

بررسی انواع باکت بیل مکانیکی

حال که تا حدودی با باکت بیل مکانیکی و ناخن های نصب شده روی آن ها آشنا شدید، بهتر است که در مورد انواع آن‌ها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

باکت ذوزنقه ای

ازجمله انواع باکت بیل مکانیکی می‌توان به مدل ذوزنقه ای اشاره کرد که به ‌منظور ایجاد کانال و یا پاک کردن کانال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی منحصر به‌ فرد این قطعه به‌ منظور ایجاد لبه‌های کانال کاملاً انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین وجود قابلیت تولید و طراحی آن‌ها در اندازه‌های گوناگون سبب شده تا بتوان این قطعه را برای کارهای گوناگونی استفاده کرد.

باکت لایروبی

ازین مدل به ‌منظور پاک کردن، بازسازی سد و یا ایجاد ایجاد آن‌ها استفاده می‌شود. به شکل کلی پاکت‌های لایروبی برای زمین‌هایی همانند زمین‌های کشاورزی، زه‌ کشی آب رودخانه، لایروبی کانال و ترمیم سدها استفاده می‌شود.

باکت لایروبی

مدل سرند

این باکت به‌ منظور پاک‌سازی زمین‌های مختلف و جدا کردن مواد اولیه پس ‌از تخریب استفاده می‌شود. شایان ذکر است که فاصله بین صفحه‌ه ای مشبک نیز براساس نیاز مشتریان می‌تواند تغییر کند.

باکت بیل مکانیکی سنگ معدنی

یکی دیگر از انواع باکت بیل مدل سنگ معدنی بوده که با توجه به نیاز کاربر در دو نمونه به تولید می‌رسد. مدل اول باکت تقویت شده و مدل دوم با کد اچ تی دی است. این مدل می‌تواند در محیط ‌هایی که دارای فرسایش بالا هستند، استفاده شود. همچنین با استفاده از این قطعه می‌توان به شکل مستقیم از معادن استخراج کرد و عملیات خاک‌برداری را نیز انجام داد. یکی از مواردی که در هنگام استفاده از این نوع باکت باید به آن توجه کرد، انتخاب صحیح ناخن برای این باکت است.

اگر شما به این مورد توجه نکنید،باعث شده که باکت خراب شده و حالت خمیده‌ای پیدا کند. ساختمان این نوع باکت ها از آلیاژ ضد سایش بوده که در برابر شرایط سخت مقاومت بالایی دارد.

باکت خاک ‌برداری

این نوع باک کاربرد وسیعی در حفاری و بارگیری دارد. به ‌ویژه در زمین‌هایی که دارای مقاومت کم یا متوسط هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به زمین‌های ماسه‌ای اشاره کرد.

باکت گرازی

باکت گرازی زمانی ‌که قصد انجام کارهای بسیار سنگین همانند استخراج معدن و یا حفر خاک‌های متراکم را داشته باشید، بهترین انتخاب ممکن است. همچنین این امکان را فراهم کرده تا بتوان با استفاده از این نوع باکت بلوک‌های سنگین را از زمین جدا کرد. ظاهر باکت های گرازی سبب شده تا کارایی آن افزایش پیدا کند.

جمع ‌بندی

باکت بیل مکانیکی ازجمله قطعاتی بوده که به‌ منظور کارهای مختلف، به ماشین ‌آلات همانند لودر، بلدوزر، گریدر یا بیل مکانیکی متصل می‌شود. باکت ها دارای مدل‌های مختلفی بوده که هر کدام برای کارا خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید به ‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و خرید لوازم یدکی بیل مکانیکی، لودر، لوازم یدکی گریدر و… به فروشگاه ایران سرویس مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *