لودر یکی از ماشین ‌آلات بسیار ضروری و کاربردی برای پروژه‌های عمرانی و ساخت ‌و ساز است. به‌ طور کلی نحوه درست نگهداری از دستگاه‌ها و وسایل مختلف باعث شده تا افراد بتوانند نهایت استفاده را از آن‌ ها داشته و مدت‌زمان زیادی از ماشین‌آلات استفاده کنند. می‌توان گفت که نگهداری انواع لودر یکی از فاکتورهای بسیار ضروری است که باعث شده تا همه افراد بتوانند در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی کرده و نیاز به تعمیر مداوم این ماشین نداشته باشند. در ادامه این مطلب از سایت ایران سرویس با ما همراه باشید تا در خصوص تعمیر و نگهداری لودرها اطلاعاتی را به شما ارائه داده و مراحل این کار را نیز به‌طور کامل توضیح دهیم.

زمانی‌ که بحث از ماشین آلات بسیار سنگین همانند لودر می‌شود، نگهداری آن به‌ صورت قابل‌ توجهی باید در نظر گرفته ‌شده و به آن اهمیت داده شود. می ‌توان گفت که با بررسی تمامی قسمت‌هایی لودر به ‌صورت روزانه می توان از سلامت آن اطمینان حاصل کرد. اما در برخی اوقات نیز این کار به ‌صورت روزانه امکان ‌پذیر نمی‌باشد. اپراتورهای لودر می‌توانند در فواصل زمانی جهت سرویس تعمیر و نگهداری لودرها اقدام کنند. به‌طورکلی افراد باید زمان مشخصی را برای بررسی و همچنین تعمیر انواع لودر در نظر بگیرند، تا بتوانند بیشترین استفاده و بهره ‌وری را از آن داشته باشند. عدم توجه به نگهداری درست این ماشین ‌آلات سبب بروز خسارت‌های مالی بسیار زیادی خواهد شد و ممکن است روند پیش برد کارها نیز تا حد بسیار زیادی به تعویق بیفتد.

 

نحوه درست نگهداری از انواع لودر

درحقیقت شما برای این ‌که بتوانید به ‌درستی جهت نگهداری انواع لودر اقدام کرده و تمامی بخش‌های این ماشین کاربردی را مورد بررسی قرار دهید، بایستی حتما مواردی را دانسته و نسبت ‌به انجام آن ها کوشا باشید. در ادامه مراحل نگهداری از ماشین‌های لودر را به‌ صورت دقیق به شما توضیح می‌دهیم.

 مهارت اپراتور

درواقع میزان مهارت اپراتور برای کار با لودر می‌تواند روی تعمیر و نگهداری آن‌ها به‌ صورت مستقیم تاثیر گذار باشد و باعث شده که تا حد امکان نیازی به خرید لوازم یدکی لودر نباشد. افرادی باید وظیفه هدایت لودر را او به‌عهده بگیرند که در این کار کاملاً تخصص داشته و دارای تجربه کافی باشند. درصورتی‌که افراد در خصوص نگهداری این ماشین‌آلات آموزش کافی نبینند، باید برای تعمیر هزینه‌های بسیار زیادی را پرداخت کنید. همچنین توجه به توصیه‌هایی که در دفترچه راهنمایی را در درج شده‌است نیز می‌تواند برای نگهداری آن بسیار مفید واقع شود؛ چراکه آموزش‌های بسیار مفیدی را به اپراتورها ارائه می‌دهد.

همچنین در نظر داشته باشید: که شما برای خرید لوازم یدکی گریدر نیز می توانید به سایت ایران سرویس ماشین مراجعه نمایید و اطلاعات بیشتری نیز بدست آورید.

 

 بررسی تجهیزات لودر

زمانی‌که به ‌اندازه کافی به تجهیزات اتصالی لودر توجه نشود، باعث شده تا آن‌ها رفته ‌رفته فرسوده شده و از کار بیفتند. لودرها در طول روز در ساعت زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای اطمینان حاصل کردن از سلامت آن‌ها باید حتما تمامی تجهیزات را مورد بررسی قرار داد. لازم است بدانید که ممکن است برخی از اتصالات لودر لق شده و یا ترک بردارد این‌موضوع باعث می شود تا به به ‌طورکلی در عملکرد این ماشین اختلالاتی به وجود بیاید. به‌همین خاطر گفته می‌شود که برای نگهداری از انواع لودر حتما در فواصل زمانی کوتاه به بررسی تجهیزات متصل شده به آن بپردازیم.

نحوه درست نگهداری از انواع لودر

توجه به عاج لاستیک و باد کردن

زمانی کم لاستیک‌ها دچار تورم زیاد شده و یا نشتی داشته باشند،  خیلی زود ساییده شد و از کار می‌افتند. مدیر ناوگان بایستی با استفاده از راهنمایی‌هایی در خصوص نگهداری لودر اطلاعات را بدست بیاورد و بر اساس استانداردهای لازم جهت باد کردن لاستیک‌ها اقدام کند. به‌عبارت ‌دیگر اگر باد لاستیک‌ها بیش‌از حد زیاد و یا بیش‌از اندازه پایین باشد، باعث آسیب رسیدن به آن‌ها خواهد شد.

 بررسی ترمز برای نگهداری انواع لودر

ترمزها یکی از بخش‌های اصلی انواع لود بوده که باید در نگهداری و تعمیر آن‌ها کوشا بود. یکی از بهترین روش‌های نگهداری انواع لودر این است که شما به ‌صورت مرتب ترمزها را مورد بررسی قرار دهید. درحقیقت بسیاری از کارهای لودر به عملکرد درست ترمز بستگی دارد. به‌همین خاطر نیز پیشنهاد می‌شود که حتما به این قسمت از ماشین توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 تمیز کردن محورهای محرک

در برخی اوقات ممکن است لازم باشد که لودر در فضایی که دارای رطوبت است و کار کنند؛ همانند محیط‌های ساختمانی و یا کشاورزی. در چنین شرایطی باید امتداد خط محرک و محورهای حرکت کاملاً تمیز باشند تا بتوان به ‌راحتی آن قسمت‌ها را بررسی کرده و نشتی را شناسایی کرد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *