به دلیل فروش بالای لودرهای چر‌دار، برندهای زیادی به تولید این ماشین‌آلات می‌پردازند. به این معنی که در میان گزینه‌های زیاد، لودر یکی از مهم‌ترین موارد بوده و به دغدغه‌ای برای خریداران تبدیل شده ‌است. کوماتسو و کاترپیلار دو برند محبوب و تولید کننده لودر هستند.  این برندها علاوه‌بر این ماشین‌آلات سنگین به عرضه لوازم یدکی لودر کوماتسو و کاترپیلار می‌پردازند. در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه لودر کوماتسو و کاترپیلار بپردازیم.

 

 لودر چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش ‌از بررسی تفاوت لودرهای کاترپیلار کوماتسو بهتر است که تعریف کلی را از این ماشین‌آلات سنگین داشته باشیم. می‌توان گفت که لودرها جزو پرکاربردترین ماشین ‌آلات سنگین بوده که می‌توان در هر پروژه‌ای از آن‌ها استفاده داشت. هدف اصلی از این ماشین‌ها جابه‌جایی محصولات در پروژه و یا بارگیری کامیون‌های کمپرسی می‌باشد. یکی از انواع این ماشین ‌آلات مینی لودر بوده که تا حد بسیار زیادی به فرمان ‌های اسکیل شبیه هستند. چرا که روش حمل ‌و نقل عملکرد آن‌ها به شکل یکنواخت می‌باشد. اگر می‌خواهید از بین انواع مختلف لودراز برندهای گوناگون، باید درمورد مزایای آن مطلع شوید. بهتر است به مواردی همچون نظیر قدرت، اندازه، ظرفیت، و… توجه کنید. در صورتی ‌که پروژه شما گستردگی زیادی دارد، بهتر است به سراغ لودرهای قدرتمند بروید. در ادامه برای مقایسه لودر کوماتسو و کاترپیلار به‌ صورت جداگانه در مورد هر یک توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

 

 معرفی کامل لودر کوماتسو

کمپانی کوماتسو یکی از تولیدکنندگان برجسته در حوزه طراحی و تولید انواع لودر است. در سال ۱۹۶۵ این به این برند به تولید لودرهای چرخدار پرداخت. با وجود این در محصولات تولیدی کوماتسو، مینی لودر موجود نیست. اما برخی از لودر های این شرکت برای پروژه‌های وسیعی همانند استخراج معدن کاربردی هستند. می‌توان گفت که این برند دارای ۱۷ مدل لودر را متوسط و بزرگ می‌باشد که هر کدام دارای ظرفیت متفاوتی هستند. مدل‌های تولید شده توسط شرکت کوماتسو با سطح قدرت بالا عرضه می‌شوند. با وجود این‌ که استفاده از این ماشین‌ها در فضاهای محدود مناسب نیست، اما هیچ کار وسیعی را نمی‌توان با انواع لودر کوماتسو رو انجام نداد.

 معرفی کامل لودر کوماتسو

 لودر کاترپیلار

در سال ۱۹۱۰ این شرکت به تاسیس رسید. تقریباً حدود ۵۰ سال پیش کاترپیلار اولین لودرها و لوازم یدکی لودر را به بازار عرضه کرده  است. این برند با ارائه بزرگ‌ترین مدل‌های لودر چرخ لاستیکی استانداردهایی را برای بهره‌برداری بیشتر در نظر گرفته اند. می‌توان گفت که لودرها و بولدوزرهای کاترپیلار متشکل از ۴۸ مدل ماشین هستند. قطعاً در میان مدل‌های بی شمار لودر کاترپیلار شما قطعاً ماشینی را مطابق با نیاز خود پیدا خواهید کرد. این ماشین ‌آلات در ۴ گروه مینی، کوچک، متوسط و بزرگ قرار می‌گیرند. ماشین‌های کاترپیلار عملکرد بسیار عالی دارند. یکی از ویژگی‌های اصلی آن‌ها قدرت موتوری بر اساس اسب بخار است.

 

تفاوت اصلی لودر کوماتسو و کاترپیلار

چنانچه شما به‌ دنبال یک لودر مناسب هستید اما می‌خواهید در این ‌باره اطلاعات بیشتری را کسب کنید، باید حتماً درمورد برندهای مختلف تولید کننده تحقیق کنید. می‌توان گفت که همه لودرها به شکل یکسان طراحی و تولید نمی‌شوند. از لحاظ مواردی نظیر اسب بخار، ظرفیت بالابر، میزان کیفیت، تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهد داشت. براساس پروژه، لودرها می‌تواند عملکرد متفاوتی داشته باشند. همچنین از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند.

کوماتسو و  کاترپیلار به‌ عنوان دو تولید کننده معتبر لودر این ماشین‌ها را با قابلیت‌های مناسب در طیف وسیعی به تولید می‌رساند. این کمپانی‌ها ماشین را با مهندسی بسیار عالی و ماندگاری بالا تولید می‌کند. همچنین برای افزایش عمر انواع لودر به عرضه لوازم یدکی لودر کاترپیلار کوماتسو نیز می‌پردازند. شما باید براساس نیاز خود هر یک  از این برند ها را مورد انتخاب قرار دهید.

خرید قطعات لودر کوماتسو و کاترپیلار از ایران سرویس

قطعاً خرید لوازم یدکی لودر و دیگر ماشین‌آلات سنگین همانند گریدر یا بیل مکانیکی، یکی از موارد مهم برای استفاده از این ماشین‌آلات است. تمامی ماشین ‌آلات سنگین  پس ‌از مدتی دچار فرسودگی و خرابی خواهند شد. تهیه قطعات اصلی و باکیفیت برای ماندگاری بیشتر آن‌ها اهمیت بسزایی خواهد داشت. چنانچه به ‌دنبال یک مرکز معتبر و فروشگاه اینترنتی برای خرید لوازم یدکی گریدر، بیل مکانیکی از برندهای ولوو، دوسان، و…هستید، فروشگاه اینترنتی ایران سرویس با چندین سال سابقه می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *