یکی از ماشین آلات سنگینی که در پروژه های عمرانی راه سازی و همچنین ساختمانی قابل مشاهده است لودر های کوماتسو و گریدر های هپکو می باشند که با کاربرد های گسترده خود مشغول کار هستند. نقش پر رنگی که این ماشین ها در این پروژه ها دارد باعث استفاده ی زیاد آن شده است. این ماشین آلات سنگین پس از مدتی استفاده دچار اختلال و خرابی در برخی احزاب و لوازم یدکی می شوند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. برای این که بتوان دوباره از این ماشین های آسیب دیده استفاده کرد نیاز است که به رفع مشکلات آن اقدام کرد. بنابراین آشنایی با لوازم یدکی لودر های کوماتسو و لوازم گریدر هپکو امری ضروری می باشد و دارای اهمیت زیادی می باشد.

لوازم یدکی لودر کوماتسو

لودر های کوماتسو با توجه به کیفیت بالایی که از آن برخوردار هستند باعث استقبال عموم مردم قرار گرفته است. وقتی قطعاتی از این لودر دچار خرابی می شود، لازم است که قطعات جدید تهیه کرد و آن را جایگزین قطعات آسیب دیده کرد. پیدا کردن قطعات جنس اصل و با کیفیت در بازار امروز که از جنس های بی کیفیت و تقلبی پر شده است کار سختی می باشد و نیاز به مهارت خاصی می باشد.

بنابراین اگر شما قصد خریدن این لوازم یدکی لودر کوماتسو را دارید، باید نکاتی را مد نظر قرار بدهید و پس از تحقیقات فراوان اقدام به خرید کنید تا بتوانید جنس با کیفیت بخرید. این موضوع باعث می شود از خرید خود رضایت کافی داشته باشید و پس از مدتی دچار پشیمانی نشوید.

پیشنهاد مابه شما: لوازم یدکی بيل ولوو 

لودر های کوماتسو از اجزا و لوازم یدکی بسیار متنوع و ریز و بزرگی تشکیل شده‌ اند که هر یک از این قطعات نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد و لازمه ی کارکرد صحیح این لودر ها، سالم بودن تک تک این لوازم یدکی لودر کوماتسو می باشد. بنابراین هنگامی که لودر کوماتسو شما دچار اختلال و خرابی شد، باید اقدام به عیب یابی کنید و در نهایت پس از متوجه شدن مشکل، لوازم یدکی مناسب را جایگزین کنید تا در نهایت لودر کوماتسو شما تعمیر شود و بتوانید دوباره مانند قبل از آن استفاده کنید.

لوازم یدکی لودر کوماتسو

بسیار متنوع می باشند، در ادامه قصد داریم برخی از این لوازم یدکی لودر کوماتسو را نام ببریم:

واشر برنجی کایر گیربکس، پیستون آلومینیومی گیربکس، کاسه نمد سر میلنگ، کیت شیر هیدرولیک شیر فرمان لودر، پیچ توپی چرخ لودر، اورینگ دور توربین، کاسه نمد بوش بلند لودر و …

لوازم گرید هپکو

در عملیات ها و پروژه های عمرانی و راه سازی و ساختمانی ماشین آلات بسیار متنوعی به کار گرفته می شوند. یکی دیگر از این ماشین آلات سنگین، گریدر های هپکو هستند. از گریدر های هپکو در عملیات های راه سازی متفاوتی از جمله راه سازی استفاده می شود که کاربرد مخصوص آن مربوط به مسطح کردن سطح خاک و جاده می باشد. همچنین این ماشین به نحوی طراحی شده که برای برف روبی نیز مناسب می باشد.

بیشتر بخوانید: لوازم یدکی بيل هيوندا 

گریدر ها دارای یک تیغه ی بسیار بزرگ می باشند که روی بخش تنه که در زیر خود ۶ چرخ دارد نصب شده است. جک که یکی دیگر از لوازم گریدر هپکو می باشد ابزاری است که برای تنظیم جهت تیغه به کار می رود و قابلیت این را دارد تا جهان تیغه را نیز تغییر دهد.

بنابراین تا اینجا متوجه شدیم که از کاربرد های این گریدر های هپکو می توان به تسطیح یا مسطح کردن خاک، جوی های آب و پخش کردن برف ها و خاک و سنگ ها اشاره نمود.

از اصلی ترین قطعات و لوازم گریدر هپکو می توان به تیغه ی آن سازه نمود که در قسمت جلویی گریدر نصب می شود. نحوه ی طراحی این تیغه در گریدر هوگو به گونه ای صورت گرفته است که امکان تعویض و تعمیر در صورت خرابی و وارد شدن آسیب به آن وجود دارد. همانطور که در بالا گفته شد این تیغه ها به وسیله جک تغییر جهت می دهند و این امر با توجه به کاربرد گریدر صورت می گیرد.

گریدر ها در دو دسته طراحی و به بازار برای خرید و فروش عرضه می شوند. این دو دسته، گریدر های هپکو سنگین و گریدر های هپکو سبک می باشند.

با توجه به اینکه طراحی این گریدر ها متفاوت می باشد کاربرد های آن نیز مجزا هستند. از گریدر های سبک برای کار های سبک تر و هم چنین آسان تر مانند حفر جوی آب بهره می گیرند. در حالیکه از گریدر های سنگین در پروژه های عمرانی سخت تر مانند عملیات های سنگین راه سازی به کار می برند.

سخن پایانی

ماشین آلات سنگین با توجه به کاربرد های متنوع انواع مختلفی دارند. در صورتیکه در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر دارید می توانید با کارشناسان و متخصصان با تجربه ما در این حوزه ارتباط بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *