در این مطلب به بررسی سرویس و نگهداری گریدر می پردازیم.

به ماشین تسطیح جاده گریدر یا شیب ساز می گویند که دارای یک تیغه بزرگ برای تسطیح کردن سطوح است و جز ماشین آلات سنگین راهسازی است. در واقع گریدر یکی از مهم ترین وسیله ها برای عملیات تنظیم شیب، تسطیح خاک ریزه، خاکبرداری و رساندن سطح خاک به سطح مورد نظر است.

پخش کردن مواد خاکی، پخش مصالح در شانه سازی های راه، شیب بندی های دقیق، کندن جوی و بریدن و تراشیدن ترانشه ها جز کارهای است که می توان توسط گریدر انجام داد.

بیشتر مدل های گریدر دارای سه اکسل با یک موتور و کابین تعبیه شده در بالای اکسل عقب و در انتهای ماشین است.

ماشین آلات سنگین به دلیل هزینه بسیار بالا در هر پروژه ای به عنوان یک کالای سرمایه ای محسوب می شود. نگهداری و تعمیرات برای این ماشین آلات تأثیر بسیار زیادی در طول عمر آن ها دارد.

شرکت های تولید کننده ماشین آلات با انجام بررسی های زیاد علت خرابی و خواب ماشین آلات را عدم انجام صحیح سرویس و نگهداری آن ها بیان کردند. در این مقاله سعی می کنیم تا روش صحیح نگهداری و سرویس گریدر را مورد بررسی قرار دهیم.

نقش و اهمیت سرویس و نگهداری ماشین آلات راهسازی

تمامی پروژه های راهسازی و معدنی برای انجام پروژه های خود از ماشین آلات سنگین استفاده می کنند و برای سرویس و نگهداری ماشین آلات نظرات خاص خود را دارند. در واقع اینگونه می توان گفت شرکت های بسیار کمی برای موضوع نگهداری و تعمیرات اهمیت قائل هستند.

مثلاً یک شرکت برای رقابت با شرکت های بزرگ به مسئله نت می پردازد اما شرکت دیگر برای اینکه بتواند استانداردهای بین المللی را بدست بیاورد دوره های آموزشی در خصوص نت برگزار می کند.

بادگیری صحیح فیلتر هوا

در بسیاری از شرکت های راهسازی که به نگهداری و سرویس ماشین آلات توجه چندانی ندارند بادگیری فیلتر هوا را به صورت سنتی انجام می دهند. منظور از بادگیری فیلتر هوا به صورت سنتی یعنی هر روز یا یک روز در میان فیلتر هوا را بادگیری می کنند. این کار در صورتی انجام می شود که اگر به آموزشهای شرکت های سازنده توجه کنند می توانند روش سنتی را تغییر داده و بعد از روشن شدن اندیکاتور فیلتر هوا را باد گیری کنند که این کار باعث می شود عمر فیلتر هوا افزایش پیدا کند.

اهمیت انتخاب لاستیک مناسب در کاهش هزینه ها

20 درصد هزینه ماشین آلات سنگین مربوط به لاستیک آنها است. شما می توانید با انتخاب لاستیک مناسب و نگهداری صحیح و آموزش های لازم برای اپراتورها هزینه ها را کاهش دهید.

با توجه به اینکه ناگزیر نیاز به تعویض یکسری قطعات بخاطر استهلاک،مصرفی بودن و … داریم.تأمین لوازم یدکی گریدر را به ما بسپارید.

خواهشمندیم نقطه نظرات،پیشنهادات،نقطه نظرات خود را در خصوص سرویس و نگهداری گریدر برای ما ارسال فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *