در زمان گذشته به دلیل امکانات کم و همچنین عدم پیشرفت تکنولوژی، پروژه‌های ساخت ‌و ساز با دشواری زیادی انجام می‌شد. همچنین بایستی زمان زیادی را برای ساخت یک بنا صرف می‌کردند. اما امروزه پیشرفت فناوری باعث شده تا ماشین‌آلات به کمک انسان‌ها بیایند و با شرایطی را فراهم کنند تا بتوان از پروژه‌های مختلف ساخت‌وساز را در کمترین زمان ممکن و با کیفیت بالا انجام داد. از جمله ماشین ‌آلات می‌توان به لودر و بولدوزر اشاره کرد. متأسفانه شباهت اسمی این دو ماشین به یکدیگر و همچنین طراحی ظاهری آن‌ها باعث شده تا برخی از افراد آن‌ها را ماشین‌های یکسانی بدانند. به‌همین خاطر نیز ما در این مطلب از سایت ایران سرویس قصد داریم به‌ طور کامل در مورد تفاوت لودر و بولدوزر اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

بلدوزر و لودر ازجمله ماشین‌آلاتی هستند که در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته و می‌توان آن‌ها را در اندازه‌های گوناگون تهیه کرد. می‌توان گفت که عملکرد این دو ماشین کاملاً با یکدیگر تفاوت دارد و نمی‌توان آن‌ها را یکسان دانست. با وجود این‌که بلدوزر و لودر ازنظر ظاهری تا حد بسیار زیادی به یکدیگر شبیه‌اند، اما باید با کسب اطلاعات بیشتر درمورد کاربرد، خصوصیات و همچنین میزان قدرت این ماشین ها، می توان متوجه تفاوت بسیار زیاد آن‌ها شد.

 

بررسی ویژگی‌های لودر | تفاوت لودر

برای فهمیدن تفاوت لودر و بولدوزر بهتر است که در ابتدا ویژگی‌های لودر را مورد بررسی قرار دهیم. لودرها جزء ماشین‌آلات ساختمان‌سازی و راه ‌سازی بوده که در ابعاد گوناگونی است و همچنین در دو مدل چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی ساخته می‌شوند. معمولاً سرعت این ماشین ‌آلات متوسط است و می‌تواند با قدرت بالایی جهت کارهایی نظیر کندن زمین، حفر گودال و … در شرایط بخصوصی عملکرد خوبی را از خود نشان دهند.

علاوه‌بر موارد ذکرشده لودری نیز بنام بکهو لودر وجود دارد که در قسمت پشتی خود دارای یک بیل مکانیکی بوده و در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به ‌صورت کلی انعطاف لودرها ان بسیار بالا بوده و همچنین کاربرد آن‌ها متنوع است. از جمله بیشترین کاربردهای این ماشین‌ ها می‌توان به پر کردن خندق، خاک ‌ریزی، حفاری زیرزمین و…اشاره کرد. لازم است بدانید که لوازم یکی از تفاوت‌های اصلی بین بلدوزر و لودر لوازم ‌یدکی آن‌هاست. خرید لوازم‌ یدکی لودر با ماشین‌های بولدوزر کاملاً متفاوت بوده و هیچ‌وقت نمی‌توان از قطعات این دو ماشین برای یکدیگر استفاده کرد.

بررسی ویژگی‌های لودر | تفاوت لودر

بررسی خصوصیات بولدوزر

در حال برای درک بهتر تفاوت لودر و بولدوزر بهتر است که تا حدودی با ماشین بولدوزر نیز آشنایی پیدا کنید. به ‌طور کلی به هر ماشین سنگینی بولدوزر گفته می‌شود. این ماشین‌ها برای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی قابل‌استفاده هستند. اما عمده استفاده آن‌ها برای کشاورزی و همچنین ساخت جاده می‌باشد. این ماشین توسط چرخ‌های زنجیری مانندی، به شکل خزشی به حرکت درمی‌آیند. ازجمله قطعات اصلی آن‌ها می‌توان به ریپ و یک تیغه اشاره کرد که برخی به آن شیار زن و یا چنگال می‌گویند.

بولدوزرها در معادن، در تجهیزات نظامی، کارخانه‌ها، پروژه‌های راه‌ سازی و همچنین پروژه‌های گسترده دولتی استفاده زیادی دارند. همچنین می‌توان با استفاده از آن‌ها حداکثر 100 خاک ‌برداری را انجام داد. لازم است بدانید که برخی از مدل‌های بولدوزر زره‌پوش هستند و می‌توانند در برابر حرارت بالا و حمله دشمن کاملاً مقاوم باشند. به‌همین خاطر هم در تجهیزات نظامی وجود دارند.

بررسی تفاوت لودر و بولدوزر

به ‌طور کلی می‌توان گفت که تفاوت و لودر و بولدوزر در موارد زیر است:

 شکل ظاهری

با وجود این‌که لودر و بولدوزر از لحاظ ظاهری تا حد بسیار زیادی به یکدیگر شبیه هستند، اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که هر دوی ما شبیه ماشین آلات تفاوت‌هایی نیز در ظاهر با یکدیگر دارند. بولدوزر دارای چرخ‌های زنجیری بوده اما لودرها در نمونه‌های چرخ لاستیکی با آج های سنگین نیز موجود هستند. یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی آن‌ها وجود تیغه فولادی در بولدوزر است که چنین موردی در این لودر وجود ندارد.

 نوع حرکت

یکی دیگر تفاوت لودر و بولدوزر است که بولدوزر دارای حرکت خزشی می باشد. اما لودر به این صورت حرکت نمی‌کند.

 

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی تفاوت لودر و بولدزر پرداختیم. به طور معمول از بولدز برای پروژه های گسترده تر استفاده می شود. اما برای جاده های صاف و هموار استفاده از لودر مناسب تر است. همچنین بولدرز دارای یک تیغه اضافی است که کاربرد منحصر به فردی دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لودر ها و همچنین خرید لوازم یدکی لودر ولوو، هپکو، خرید لوازم یدکی لودر کوماتسو و… به سایت ما مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *