در این مطلب به نکاتی مربوط به تعمیر و نگهداری غلتک جاده می پردازیم. درست مانند سایر تجهیزات سنگین، برای شما بسیار مهم است که از غلتک جاده بطور مرتب نگهداری شود تا از بروز هرگونه مشكل مربوط به خود دستگاه در هنگام كار جلوگیری كند.

تعمیر و نگهداری تخصصی می تواند توسط تولید کنندگان و تامین کنندگان غلتک های جاده ارائه شود و اغلب صاحبان غلتک جاده ها موظفند به طور منظم از چک های تعمیر و نگهداری گزارش دهند.

نکات مربوط به تعمیر و نگهداری غلتک جاده

بعد از آشنایی با غلطک جاده و انواع آن ، مواردی وجود دارد که باید در مورد نگهداری از غلتک های جاده بدانید و همچنین درباره لوازم یدکی لودر نیز گفته می شود

چک های نگهداری روزانه

اولین کاری که برای تعمیر و نگهداری از غلتک جاده انجام شود این است که نگاهی کوتاه به دستگاه بیندازید. اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید ، ناهنجاری های دیداری است.

پس از یک بازرسی کوتاه دیداری ، شما باید کابین را به همراه اهرم های اصلی ، دکمه ها ، سوئیچ ها و امثال آن بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام عملکردهای عملیاتی خوب هستند و نیازی به تعمیر ندارند.

تمیز کردن طبل

مهمترین قسمت غلتک جاده طبل چرخ آن است. در حین بازرسی دیداری ، باید اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه ضربه عجیب و غریب در سطح آن وجود ندارد.

پس از اطمینان از اینکه عاری از هرگونه گرد و غبار است، باید اطمینان حاصل کنید که آن را تمیز و خوب روغن کاری کنید. به خاطر داشته باشید که طبل باید در شرایط کاملی باشد تا در عملکرد خود به خوبی ادامه یابد.

این یک طبل استاتیک یا طبل است که دارای سیستم لرزش یا ارتعاش است ، باید اطمینان حاصل کنید که روغن آن به خوبی روان شده است و سیستم ها به درستی کار می کنند.

همچنین باید سطح روغن آن را به صورت هفتگی بررسی کنید تا از پایین آمدن آن ها اطمینان حاصل کنید.

سیستم آب را بازرسی کنید

داشتن سیستم آب در شرایط بهینه بسیار مهم است زیرا اساساً تنها محافظتی است که در برابر مصالح فشرده شده مانند خاک و آسفالت از چسبیدن به طبل دارید.

اطمینان حاصل کنید که همیشه مخزن را با آب تمیز از یک منبع مطمئن پر کنید. پس از آن ، اطمینان حاصل کنید که سیستم اسپری عملکردی درست دارد.

اطمینان حاصل کنید که نازل ها به طور مساوی روی طبل اسپری کنند.

سیستم هیدرولیک را بررسی کنید

این یکی از سرمایه گذاری های بزرگتر در غلتک جاده شما است. شما باید سطح روغن هیدرولیک را به طور فعال در محفظه موتور بررسی کنید.

این به مرور زمان باید تغییر کند. بعد از گذشت حدود 1000 تا 2000 ساعت استفاده ، بهتر است روغن را تغییر دهید ، مخصوصاً اگر شروع به تیره شدن کرد.

بازرسی شوک مونت

این ها بخش مهمی از غلتک ها هستند. مجهز به شوک اتصالات لاستیکی است که لرزش طبل را از عملگر جدا می کند ، اگر آسیب دیده باشد ، لرزش ها در کل دستگاه انجام می شود ، حتی باعث می شود که اپراتور آن را دائماً احساس کند.

مرتباً آن ها را برای خسارت هایی نظیر ترک و پارگی چک کنید. و به محض دیدن آسیب، آن ها را جایگزین کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *