در این مطلب به بررسی بزرگترین و بهترین ماشین آلات راهسازی شامل لودر،بولدزر،بیل مکانیکی،گریدر،جرثقیل می پردازیم.

در عصر حاضر با توجه به دنیای ساخت و سازهای عظیم، معادنی که در دل کوه ها نهفته هستند، راه سازی های گسترده و پیشرفته، همه ی این کارها نیاز به استفاده از ماشین آلات و ابزارهای پیشرفته ای دارد که بتواند نیاز انسان های عصر حاضر را برآورده کند.
ماشین آلات و ابزارهای مانند لودرها، بولدوزرها، بیل های مکانیکی و…. که در زمینه معدن و راه سازی فعالیت دارند. این ماشین آلات به دلیل حجم کاری بالا از ابعاد بزرگ و غول آسای برخوردار هستند.
در این مقاله سعی داریم بهترین ماشین آلات راه سازی را به شما معرفی کنیم.

بولدوزر

بزرگترین بولدزر جهان
از بولدوزرها در معادن برای جابجایی سنگ ها و توده های بزرگ شنی استفاده می کنند. در واقع کارایی بولدوزرها بر هیچ کس پوشیده نیست. شرکت کوماتسو ژاپن سازنده بزرگترین بولدوزر جهان است. نام این بولدوزر D575A-3SD است که می تواند بر اساس نیاز مشتری تا 96 متر مکعب بارگیری کند.

دارندگان این برند می توانند برای تهیه لوازم یدکی کوماتسو از طریق مرجع رسمی تامین قطعات، سایت ایران سرویس ماشین اقدام به مشاوره و خرید قطعه مورد نظر خود نمایند

اکسکاواتور( بیل مکانیکی)

شرکت Krupp آلمان سازنده بزرگترین اکسکاواتور جهان به نام Bagger 288 است که به عنوان بزرگترین ماشین متحرک جهان شناخته می شود. ابعاد این ماشین غول پیکر برابر با 220 متر طول و 96 متر ارتفاع و وزن این ماشین برابر با 13500 تن است. همچنین قدرت بارگیری اکسکاواتور به طور روزانه 240 هزار متر مکعب خاک است.

لودر

بزرگترین لودر جهان
کمپانی آمریکایی LeTourneau سازنده بزرگترین لودر جهان به نام L-2350 loader است. لودر L-2350 loader می تواند تا 73 تن در بیل خود جای دهد و تا ارتفاع 8 متری بالا ببرد. وزن این لودر برابر با 258 است و می تواند 40.5 متر مکعب را بارگیری کند.

ماشین برش کاری

 

بزرگترین ماشین برش کاری جهان Rusch Triple 34-25 نام دارد که می تواند ساختمان هایی تا ارتفاع 90 متر را تخریب کند. در واقع از این ماشین برای خراب کردن برج های فرسوده و قدیمی در کشورهای پیشرفته استفاده می کنند. ماشین برش کاری شبیه به بیل مکانیکی است با این تفاوت در انتهای دکل خود، یک تیغه فلزی بزرگ دوار دارند و در برخی از نمونه ها، دارای یک گوی فلزی بزرگ هستند.

گریدر

سازنده بزرگترین گریدر جهان شرکت ایتالیایی به نام ACCO است. این گریدر 1700 نام گرفت و دارای یک تیغه به طول 11متر است. یکی دیگر از سازندهای گریدرهای غول آسا کشور کانادا است که گریدر را به نام Champion 100T ساخته است.
البته به دلیل عملیاتی نبودن این دو نمونه در حال حاضر می توان کاترپیلا H24 را به عنوان بزرگترین گریدر جهان نام برد که طول این ماشین برابر با 16 متر دارد. گریدر دارای کارایی زیادی در راهسازی است. برای کار کردن با گریدر شما نیاز به مهارت بالای دارید.

لوازم یدکی گریدر

دامپ تراک( کمپرسی غول پیکر)

از کمپرسی های غول پیکر برای بارگیری و جابجایی خاک و سنگ های بزرگ معدنی استفاده می کنند. بزرگترین دامپ تراک دنیا لیبهر T284 است که وزن خالص آن 261 تن است و می تواند 400 تن بارگیری کند. البته دامپ تراک لیبهر T284 تا چند ماه قبل به عنوان بزرگترین دامپ تراک شناخته می شد. شرکت روسی بلاز، از بزرگترین دامپ تراک با قابلیت بارگیری 450 تن و رسیدن به وزن ناخالص 810 تنی، پرده برداری کرده است.
جرثقیل

بزرگترین جرثقیل متحرک که بر روی خودرو نصب است ساخته شرکت آلمانی لیبهر به نام LTM 11200-9.1 است. این جرثقیل با داشتن دکل تلسکوپی 8 تکه با طول 192 متر، توانایی جابجایی بارهای با وزن 1200 تن را دارد.

در پایان اگر نظری در خصوص بهترین ماشین آلات راهسازی دارید می توانید ما را با نظرات و تجربیات خود خشنود فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *