انواع مختلف لیفتراک : پیشرفت تکنولوژی صنعتی سبب شده تا با استفاده از لیفتراک افراد به راحتی بتوانند انواع وسایل سنگین را با سرعت جابجا کنند و بازدهی کارشان افزایش یابد. انواع لیفتراک ها از نظر نوع کاربرد، برند و تناژ  تقسیم بندی می شوند.

لیفتراک دیزل یکی از تجهیزات مهم برای حمل و نقل می باشد که در محیط‌ های باز استفاده می‌ شود. توجه کنید که لیفتراک دیزل به انواع مختلفی تقسیم می‌ شود و توان بالابری آن ها متفاوت است. لیفتراک دوگانه سوز در محیط های باز و محیط‌ های بسته استفاده می‌ شود و همانطور که از نامش مشخص است به صورت گاز مایع و بنزین کارکرد دارد.

در این نوع لیفتراک ها از موتور دوگانه سوز استفاده شده و صدای بسیار کمی دارد. توجه کنید که سرعت جابجایی و سرعت بسیار زیاد این نوع لیفتراک یکی از مزایای آن شناخته شوند. لیفتراک برقی هیچ آلاینده تولید نمی کند و بی صدا است. در ادامه ی این مقاله در مورد انواع مختلف لیفتراک برای شما عزیزان صحبت کرده ایم.

مزایا و معایب انواع لیفتراک

لیفتراک های دیزلی یکی از انواع لیفتراک است که پر سر و صدا می باشد و گازی که از این دستگاه خارج می شود می تواند برای افرادی که دچار بیماری خاص هستند مضر باشد. از مزایای این لیفتراک می توان به قیمت آن ها اشاره کرد.

لیفتراک دوگانه سوز هزینه سوخت بسیار بالایی دارد اما قیمت آن ارزان است. در هنگام استفاده از لیفتراک دوگانه سوز در هنگام زمستان باید از ضد یخ استفاده شود. لیفتراک برقی بسیار گران قیمت است و هزینه اولیه آن بسیار بالا می باشد. به هیچ عنوان نباید از لیفتراک برقی در هنگام شارژ استفاده کرد چون این کار اصلا امکان شدنی نیست اما اگر این کار را می خواهید انجام دهید باید یک باتری اضافه تهیه کنید. لیفتراک الکتریکی را باید در سطحی صاف استفاده کنید و اگر آن را در سطوح شیب دار استفاده کنید شارژ باتری این نوع لیفتراک ها کاهش می یابد.

همینطور میتوانید در مورد لوازم یدکی بیل مکانیکی نیز بیشتر بدانید.

لیفتراک پارسنگی سه چرخه

لیفتراک پارسنگی یکی از انواع لیفتراک به شمار می‌ رود که در قسمت جلویی آن چنگک وجود دارد. لیفتراک های پارسنگی در مدل‌ های مختلف تولید شده اند و با نیروی برق، بنزین، گاز و گازوئیل استفاده می شوند.

بسیاری از لیفتراک های پارسنگی دارای یک کابینه مخصوص راننده یا سایه بان هستند. اگر به تصویر لیفتراک های پاسنگی نگاه کنید متوجه می شوید در قسمت عقب این لیفتراک یک وزنه سنگین وجود دارد که سبب می شود وقتی ماشین بار سنگین را بلند می کند تعادلش حفظ شود. در قسمت عقب لیفتراک پارسنگی یک چرخ دیگر هم وجود دارد. این نوع لیفتراک قدرت مانور عالی دارد و اگر در فضای کوچک از آن استفاده کنید متوجه قدرت دور زدن آن می شوید.

بیشتر بخوانید:لیفتراک چبست؟

لیفتراک های هندپالت

یکی دیگر از انواع لیفتراک می‌ توان به لیفتراک هند پالت اشاره کرد. لیفتراک هند پالت کارکرد بسیار ساده ای دارد و می تواند بار ها را از سطح زمین بالا و پایین کند. لیفتراک هند پالت به نحوی طراحی شده است‌ که در قسمت جلوی آن چنگک وجود دارد و وقتی که جک هیدرولیکی به سمت بالا می‌ رود چنگک می‌ توانند آن ها را از زمین بلند کند.

این نوع لیفتراک را برای جا به جایی بار ها در وزن ماکسیموم 3500 تولید شده اند. چنگک ها با استفاده از قدرت اپراتور به طبقه بالا می روند وقتی که دستگیره را تکان دهید بارها از زمین جدا می‌ شوند. در تولید لیفتراک های هند پالت از نیروی محرکه موتوری استفاده نشده است. به این نکته دقت کنید که  لیفتراک های هند پالت مکانیسمی همانند  لیفتراک های پالت برقی دارند‌. در صنایع مختلفی از این لیفتراک ها استفاده می شود.

در مورد لوازم یدکی لودر کوماتسو نیز بیدانید.

سخن پایانی

دقت کنید در مناطق شرجی نمی توانید از لیفتراک برقی استفاده کنید، زیرا سبب می‌ شود مشکلاتی در قطعات و سیم کشی این دستگاه به وجود بیاید.

لیفتراک های دیزل در توان باربری ۲ تن تا ۴۰ تن تولید شده است. از این نوع لیفتراک می‌ توان در اصناف مختلف مانند کاشی و سرامیک، فولاد و چوب پتروشیمی، بنادر کشتیرانی، مواد پلیمری و غیره استفاده کرد. لیفتراک های دوگانه سوز در توان بالا بری ۲ تا ۵ تن طراحی شده‌ اند و می‌ توان از آن ها در اصناف مختلف مانند صنف شیمیایی، مواد غذایی، خودروسازی استفاده کرد. لیفتراک های برقی در انواع لیفتراک 3 چرخ، لیفتراک 4 چرخ، استاکر برقی، کانتربالانس، ریچتراک و استاکر نیمه برقی تولید شده اند و توان بالابری  آن ها از 1.5 تن، 2 تن تا 3 تن می باشد. از این نوع لیفتراک ها می توان در  صنایع مواد غذایی و دارویی استفاده کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *