بیل مکانیکی را می توان به عنوان تجهیزات ساختمانی سنگین تعریف کرد که شامل یک بازوی گردان، چاشنی (یا چوب) ، سطل و کابین در سکوی چرخان معروف به “خانه” است.انواع مختلف بیل مکانیکی کدام اند؟

آنها از نظر طبیعت هیدرولیکی هستند. تمام حرکت و کارکردهای بیل هیدرولیک با استفاده ازمایع هیدرولیک، با سیلندرهای هیدرولیک و موتورهای هیدرولیکی انجام می شود.

با توجه به فعال سازی خطی سیلندرهای هیدرولیک، نحوه عملکرد آنها اساساً متفاوت از بیل های کابل عامل است که از وینچ و طناب های فولادی برای انجام حرکات استفاده می کنند.

همینطور میتوانید از دیگر مقالات ما که شامل لوازم یدکی گريدر كوماتسو میشود نیز استفاده کنید.

انواع مختلف بیل مکانیکی

عمده کاربردهای بیل مکانیکی حفاری سنگرها، سوراخها و پایه هاست، فراهم آوردن قدرت انجام این کارها بسیار راحت تر و مؤثرتر از هر قطعه دیگر تجهیزات سنگین در بازار است. در زیر چند نوع محبوب بیل مکانیکی ذکر شده است.

بیل های خزنده (Crawler Excavators)

بیل مکانیکی خزنده (یا حفار خزنده) وسیله نقلیه ردیابی است که برای حفاری یا درجه بندی یا جابجایی زمین و اشیاء بزرگ طراحی شده است و با توجه به نوع حرکت آن طبقه بندی می شود.

انواع بیل های بیل مکانیکی شامل بیل های چرخ دار، واکر ، بغل و راه آهن می باشد. این خزنده ها با استفاده از مخازن ردیابی شده که بطور گسترده توسط ارتش مورد استفاده قرار می گیرند ، حرکت می کنند اما همانطور که می توانند توانایی حفاری ، انتخاب و حمل مواد خاکبرداری شده را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:کمپرسور چیست

اجزای بیل مکانیکی خزنده شامل  شاسی اصلی خزنده، پشتیبانی روتور، اتصالات مفصل گردنده مرکزی، تورنتس ، وزن دستگاه، پنل ، کابین و تهویه هوا می باشد.

بیل های خزنده به طور گسترده ای در کارهای ساختمانی مانند حفاری سنگرها، سوراخها و فونداسیونها و همچنین برای جابجایی مواد، حرکت زمین ، تخریب ، لایروبی و غیره استفاده می شود. سایر اتصالات بیل مکانیکی خزنده را برای پاره کردن ، خرد کردن، برش و بلند کردن سازگار می کنند.

بیل های مکانیکی کشویی ( Dragline excavators)

بیل مکانیکی کشویی قطعه ای از تجهیزات سنگین است که در مهندسی عمران و استخراج سطحی مورد استفاده قرار می گیرد.

Draglines به دو دسته گسترده تعلق می گیرد: آنهایی که بر اساس استاندارد جرثقیل های برقی، و واحدهای سنگین که باید در محل ساخته شوند ، پایه گذاری شده اند. بیشتر جرثقیل های خزنده ، با طبل وینچ اضافه شده در قسمت جلویی ، می توانند به عنوان یک دراگون عمل کنند.

این واحدها (مانند جرثقیل های دیگر) به گونه ای طراحی شده اند که از جاده تریلرهای مسطح از بین بروند و به آن منتقل شوند. درگهای بکار رفته در مهندسی عمران تقریباً همیشه از این نوع جرثقیل های کوچکتر و کوچک هستند. اینها برای جاده ، ساخت بندر، لایروبی حوضچه و کانال و به عنوان سکوهای رانندگی شمع استفاده می شود.

بیل های مکش (Suction Excavators)

یک بیل مکش، مکش قدرتمند را از طریق یک لوله عریض به قطر 30 سانتیمتر (1 فوت) یا به همین ترتیب تولید می کند. سرعت هوای ورودی مکش ممکن است حداکثر 100 متر در ثانیه (220 مایل در ساعت) باشد. ساخت آن تا حدودی شبیه به یک کامیون خلاء (جاروبرقی ) است اما با یک شلنگ مکش گسترده تر و یک مکش قدرتمندتر.

بیل مکانیکی کشویی(اسلایدر هدایتگر) (Skid steer excavators)

اسلایدر هدایتگر یک ماشین کوچک و محکم با قاب است که دارای بازوهای آسانسور برای اتصال انواع مختلفی از ابزارهای صرفه جویی در نیروی کار یا لوازم جانبی است.

Skid-steer به طور معمول چهار چرخ است که چرخ ها به صورت مکانیکی در هماهنگی در هر طرف قفل می شوند و در جایی که می توان چرخ های محرک سمت چپ را بطور مستقل از چرخ های درایو سمت راست هدایت کرد. چرخ ها به طور معمول هیچ مکانیزم فرمان جداگانه ای ندارند و یک تراز مستقیم ثابت را روی بدنه دستگاه نگه می دارند.

چرخش توسط فرمان دیفرانسیل انجام می شود، که در آن جفت های چرخ چپ و راست با سرعت های مختلفی کار می کنند و دستگاه با چرخاندن یا کشیدن چرخ های جهت دار ثابت خود بر روی زمین چرخانده می شود.

یک چرخ گوشتکوب گاه با استفاده از حفر سوراخی از داخل آن می تواند به جای بیل مکانیکی بزرگ استفاده شود. لودر اسکایید ابتدا یک رمپ را حفر می کند که منجر به لبه خاکبرداری مورد نظر می شود.

سپس از رمپ استفاده می کند تا مواد را از سوراخ خارج کند. لودر تركیب تغییر سطح شیب دار را تغییر می دهد و هرچه حفاری عمیق تر شود، طولانی تر می شود. برنامه های کاربردی دیگر ممکن است شامل حمل مواد اولیه در اطراف محل کار یا کمک به فرآیند درجه بندی خشن باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *