در حال‌ حاضر با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و نیازهای جدید بشر، تجهیزات مختلفی برای راحت‌تر شدن کارها به میان آمده ‌است. امروزه وجود ماشین‌آلات متنوع برای انجام کارهای عمرانی سبب شده تا تحول بزرگی در این زمینه به وجود بیاید. درحقیقت ماشین‌آلات راهسازی و ساختمانی یکی از بهترین و یکی از برترین اختراعات بشر به حساب آمده که به‌ منظور انجام امورات راه‌ سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و سبب شده تا بتوان در هزینه‌ها و زمان تا حد بسیار زیادی صرفه‌جویی کرد. از طرف دیگر نیز به ‌کارگیری این ماشینا سبب فراهم کردن امنیت لازم شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع ماشین ‌آلات راهسازی را به شما معرفی کرده و در مورد کاربرد هر یک توضیحاتی را ارائه دهیم.

معرفی انواع ماشین ‌آلات راهسازی و کاربرد آن‌ها

پر کاربردترین ماشین آلات راهسازی شامل موارد زیر می شوند:

تراکتور و بولدوزر

 بولدوزر و تراکتور جزء اساسی‌ترین ماشین‌آلات راهسازی به حساب آمده که کاربردهای مختلفی همانند جابجایی اجسام و کشیدن آن‌ها را به‌عهده می‌گیرند. بولدوزرها سبب یکسان‌سازی سطح زمین و پاک‌سازی شده و می‌توانند برای ایجاد راه‌های اولیه نیز عملکرد مناسبی داشته باشند.

 بیل مکانیکی

بیل مکانیکی در عملیات‌هایی مانند گودبرداری و بارگیری و کاربردی است. نمونه‌های پقدرتمند آن می‌توانند برای جا به‌ جایی صخره و سنگ نیز بدون تخریب موثر باشد.

 جرثقیل

 یکی دیگر از انواع ماشی ن‌آلات سنگین جرثقیل بوده که متشکل از یک اتاق فرمان و یک تیر بلند است که عمدتاً برای بلند کردن جسم سنگین و یا به حرکت درآوردن آن‌ها بکار می‌رود.

اسکریپر

 اسکریپر نوعی ماشین بوده که عملیات بارگیری، تخلیه یا حمل مواد خاک را در مسافت‌های نسبتاً طولانی انجام می‌دهد.

 لودر

 لودر نیز یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین ماشین‌آلات سنگین بود که در مدل‌های مختلف طراحی می‌شود و عمدتاً برای خاک‌برداری مناسب است. لودر مدل های متنوعی دارد و نقش مهمی را در پروژه های عمرانی ایفا می کند.

گریدر

 گریدر به ‌منظور تسطیح زمین استفاده می‌شود. این ماشین سنگین به شکل گسترده‌ای برای ساخت جاده و پخش کردن مواد سست کاربردی است. از گریدر برای اصلاح شیب و مخلوط کردن شن و ماسه نیز استفاده می شود. این ماشین متشکل از یک تیغه زاویه دار بوده که می‌توان برای کارهای مختلف زاویه آن را تغییر داد.

 غلتک

 غلتک نیز به شکل فراوانی در راه‌ سازی به ‌منظور فشرده‌سازی مواد خاکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل‌های مختلفی از غلتک جهت کارهای گوناگون فشرده‌سازی به بازار عرضه شده اند. از جمله دیگر کاربردهای غلتک می‌توان به ساخت سد و کانال‌های فشرده اشاره کرد.

 بولدوزر

 یکی دیگر از انواع ماشین‌آلات راهسازی بولدوزر است که می توان آن را یک ماشین چندمنظوره دانست. در بخش جلویی این ماشین یک تیغه فولادی وجود داشته که به شکل مستقیم بوده و طول مناسبی دارد. تیغه را می ‌توان براساس نیاز و کاربرد جا به ‌جا کرد. برای تراشیدن مواد نسبتاً انبوه و فشرده سازی آن ‌ها از بولدوزر می توان استفاده نمود.

بکهو لودر

 بکهو لودر متشکل از یک لودر یک بیل مکانیکی است. اندازه این ماشین نسبتاً نسبت‌ به لودر و بیل کوچک‌تر می باشد. همچنین قطعات یدکی این ماشین نیز با لوازم یدکی لودر ولوو متفاوت است. از بکهو لودر در حفاری‌هایی با عمق پایین، ایجاد کانال‌ های متوسط  و لوله ‌گذاری استفاده می‌شود. انواع بکهو لودر با توجه به عملیاتی که انجام می‌ دهند عبارت‌اند از:

 خندق کن

خندق کن برای ایجاد جنگ خندق یا سنگر مناسب است. این ماشین همانند دیگر تجهیزات حفاری بوده اما برای حفاری سنگرها و پروژه‌های لوله‌ کشی استفاده می‌شودو شما می ‌توانید دو مدل اصلی خندق کن چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری را برای پروژه‌های مختلف استفاده کنید.

 خرید لوازم یدکی ماشین‌ آلات راهسازی

حال که تا حدودی با انواع ماشین‌آلات راهسازی و کاربرد آن‌ها آشنا شده‌اید، قطعاً باید به ‌دنبال مجموعه معتبری باشید تا بتوانید لوازم یدکی آن‌ها را در نمونه‌های اصلی تهیه کنید. سایت ایران سرویس یک فروشگاه اینترنتی بوده که سالیان زیادی است در زمینه خرید و فروش لوازم یدکی ماشین ‌آلات سنگین به فعالیت می ‌پردازد. به ‌منظور کسب اطلاع بیشتر و خرید لوازم یدکی بیل مکانیکی، لوازم یدکی لودر کوماتسو، ولوو و…می ‌توانید به فروشگاه ما مراجعه کرده و از قیمت‌ های حداقلی بهره‌مند شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *