در این مطلب به بررسی انواع لودر و کاربرد آن می پردازیم.برای خرید لوازم یدکی لودر با کیفیت بالا و قیمت مناسب با کارشناسان فروش ایران سرویس ماشین تماس حاصل فرمایید.

لودرها در انواع مختلف و با ظرفیت های متفاوتی ساخته می شوند که ممکن است تحت تاثیر فضایی که لودر مجبور به کار در آن می باشد نوع خاصی از آن را انتخاب کنیم.لودرها به چند دسته تقسیم می شوند

لودر، یک ماشین آلات سنگین است که برای جابه‌جایی و بارگیری مواد جامد مانند خاک، شن، ماسه و سنگ استفاده می‌شود. لودرها در انواع مختلفی با توجه به نوع کاربرد و قابلیت‌ها تولید می‌شوند.

انواع لودر بر اساس نوع چرخ

لودرها بر اساس نوع چرخ، به دو دسته تقسیم می‌شوند:

بهینه سازی کارایی لودر با تعویض لوازم یدکی اورجینال

انواع لودر بر اساس نوع جام

لودرها بر اساس نوع جام، به دو دسته تقسیم می‌شوند:

انواع لودر بر اساس نوع کاربرد

لودرها بر اساس نوع کاربرد، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

انواع لودر بر اساس اندازه

لودرها بر اساس اندازه، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

برخی از انواع رایج لودر

در ادامه، به برخی از انواع رایج لودر اشاره می‌کنیم:

انتخاب نوع لودر مناسب

انتخاب نوع لودر مناسب، به عوامل مختلفی مانند نوع کاربرد، اندازه و بودجه بستگی دارد. اگر قصد دارید برای کارهای سبک و محدود از لودر استفاده کنید، می‌توانید از یک لودر کوچک مانند لودر بابکت استفاده کنید. اگر قصد دارید برای کارهای سنگین و گسترده از لودر استفاده کنید، می‌توانید از یک لودر بزرگ مانند لودر کاترپیلار استفاده کنید.

لودر چرخ لاستیکی

این نوع از لودر در ظرفیت های کوچک و بزرگ طراحی می شود به دلیل لاستیکی بودن چرخ های این مدل امکان کارکرد ان در زمین های سنگلاخی یا زمین های با بافت خیلی نرم و خیس که امکان پنچر شدن و گیر کردن در آن وجود دارد کنترل این وسیله را مشکل می کند. البته برای آن تدابیری اندیشیده اند که با زنجیرهای سیمی محافظ لاستیک تا حدودی جلوی اصطکاک لاستیک ها با زمین را بگیرد اما این امر در دراز مدت ممکن است بر روی استهلاک دستگاه و قطعات آن تاثیر منفی بگذارد و مجبور به خرید بیجای لوازم یدکی لودر باشیم . برای زمین های با بستر سنگلاخی  کاربرد لاستیک های عاج ضخیم بیشتر می باشد.

کارشناسان فروش سایت ایران سرویس ماشین آماده ارائه بهترین کیفیت برای خرید  لوازم یدکی لودر می باشند

لودر چرخ لاستیکی دو نوع دارد معمولی و کمرشکن

در لودرهای معمولی مکانیزم حرکت لودر بوسیله فرمان و چرخها کنترل می گردد اما در نوع کمرشکن آن همانند کارکرد تراکتور و شاسی تراکتور بخش عقبی لودر بوسیله یک مفصل به بخش جلویی آن متصل شده است و مکانیزم کارکرد آن توسط جک هیدرولیکی کنترل می گردد.

نکات کلیدی در مورد لودر زنجیری

لودر چرخ زنجیری

در زمین هایی که لودرهای چرخ لاستیکی قادر به کار بر روی آنها نیستند لودرهای چرخ زنجیری وارد عمل می شوند و اصطکاک زیاد آنها با سطح زمین مانع سرخوردن لودر شده و همنطور قدرت موتور را در جهت کندن زمین با لا می برد.زمین های با شیب 35 درصد که امکان افتادن لودر از آنها بالاست این نوع از لودرها قادر به کار کردن در حالت ایده آل در آنها هستند.

لودر بکهوو

این نوع از لودر به منظور کارهای سبک استفاده می گردند و در کلاس لودرهای سبک قرار می گیرند که در بخش عقب لودر یک بیل مکانیکی وجود دارد .جام یا باکت در این نوع در جلو و بیل یا همان بکههو در عقب قرار می گیرد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *