در مجموعه ایران سرویس ماشین قصد داریم که زمینه آشنایی با قطعات موجود در بیل مکانیکی  را برای شما همطونان عزیز که مایل به دریافت این اطلاعات هستید، فراهم کنید. پس به این منظور تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

همان طور که می دانید ابزار های مختلفی برای انجام امور مربوط به راهسازی و ساختمان سازی استفاده می شوند که بیل مکانیکی یکی از این ابزار ها است و کاربرد زیادی در این زمینه دارد.

در واقع بیل مکانیکی ماشینی است که دارای بازوهای مفصلی شکل و باکت و کابین گردان است که از ماشین آلات بسیار سنگین وزن محسوب می شود.

از بیل مکانیکی برای انجام مختلفی نظیر: گوبرداری، زیرسازی، حمل مواد، تخریب و … استفاده می شود.

آشنایی با قطعات موجود در بیل مکانیکی

اگر قصد آشنایی با لوازم یدکی بیل مکانیکی را دارید، باید مهم ترین بخش های تشکیل دهنده این ماشین سنگین را از قبیل زیر شرح دهیم:

قسمت گردان بیل

منظور از قسمت گردان بیل مکانیکی در واقع همان اتاقک بیل است که هدایت کننده بیل مکانیکی در داخل آن می نشیند و هدایت ماشین را انجام می دهد. این بخش به صورت گردان است و به تمامی جهات می توان آن را هدایت کرد.

سربیل

سربیل به قسمتی از بیل مکانیکی گفته می شود که با زمین تماس دارد و عملیات نهایی بر روی سنگ و خاک را انجام می دهد. این قسمت را با نام باکت نیز می شناسند زیرا کلمه باکت به معنای سطل است و از آنجایی که سربیل مقدار زیادی خاک را در خود جای می دهد، به آن باکت نیز گفته می شود.

موتور دیزلی

موتور دیزلی به موتوری گفته می شود که قابلیت درون سوز دارد و برای تولید نیرو از چرخه دیزل در آن استفاده می شود. در این موتور ها در واقع تراکم عاملی برای احتراق در نظر گرفته می شود.

بدین معنا که مخلوط سوخت و هوا در تراکم بسیار زیاد و بدون جرقه باعث ایجاد احتراق می گردد.

موتور دیزلی بیل مکانیکی به این شکل می تواند که امور مربوط به تولید نیرو را انجام دهد و دستگاه  را برای انجام حفاری ها آماده سازی کند.

پمپ هیدرولیکی

پمپ هیدرولیکی بیل مکانیکی قطعه ای است که توان ورودی را از موتور دیزل دریافت می کند و از سوی دیگر توان هیدرولیکی را به عنوان یک خروجی تحویل می دهد. پمپ هیدرولیکی یکی از مهم ترین بخش ها و قطعات بیل مکانیکی محسوب می شود.

سلکتور

سلکتور قطعه ای است که به آن شیر تقسیم ورودی نیز گفته می شود که ورودی را از پمپ هیدرولیکی دریافت می کند و فشار و دبی روغن را به جک های هیدرولیکی و هیدروموتور ها تقسیم می کند.

چرخ بیل

بیل مکانیکی در واقع از دو نوع چرخ برخوردار است که چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری دو مدل از چرخ های بیل مکانیکی هستند که امور مربوط به حرکت کردن ماشین به واسطه این چرخ ها انجام می شود.

آشنایی با قطعات موجود در بیل مکانیکی

خرید و یا تعمیر قطعات موجود در بیل مکانیکی

مسلما قطعات تشکیل دهنده بیل مکانیکی نیز مانند هر ماشین دیگری خراب می شوند و با مشکلاتی رو به رو می گردند که در این شرایط باید یا قطعه مورد نظر را تعمیر کرد و یا اگر امکان تعمیر آن وجود نداشت، برای تعویض آن اقدام نمود.

با این وجود چنانچه از بیل مکانیکی استفاده می کنید و قطعات این ماشین دچار مشکل شده است، می توانید به کمک مجموعه ایران سرویس قطعات مورد نظر را تعمیر و یا تعویض کنید.

همکاران ما آمادگی ارائه انواع خدمات را به شما عزیزان در راستای ماشین آلات راهسازی و صنعتی دارند و به بهترین شکل ممکن می توانند در انجام این امور به شما کمک کنند.

شما برای تهیه لوازم بیل هیوندا و لوازم بیل کوماتسو نیز می توانید به ایران سرویس ماشین رجوع کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

کلام پایانی

با وجود مطالبی که در زمینه آشنایی با قطعات موجود در بیل مکانیکی  برای شما عزیزان مطرح نمودیم، باید این مساله را یادآور شویم که این قطعات تنها قطعات موجود در بیل مکانیکی نیستند بلکه علاوه بر آنها بیل مکانیکی قطعات دیگری نیز دارد که امکان بررسی همه آنها در این مقاله وجود نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید سایر مطالب درج شده در ایران سرویس را مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *