قبل از آشنایی بیشتر با غلتک جاده، به تفاوت غلتک تک درام و دو درام می پردازیم. غلطک های جاده در صنعت ساخت و ساز نمادین هستند. در طول تاریخ، آنها به عنوان سیلندرهای سنگی ساده توسط مردم كشیده می شوند تا زمین را صاف كنند.

به زودی آنها از حیوانات استفاده کردند كه استوانه های سنگی بزرگ یا تخته های چوبی را به عنوان ابزاری برای صاف كردن زمین بكشند و بعد وقتی زمان فلز فرا رسید، بالاخره غلتک ها وارد بازی شدند

ایران سرویس ماشین ارائه کننده انواع لوازم یدکی گریدر است با ما همراه باشید.

غلتک های جاده ای معمولاً فقط یک هدف دارند و آن این است که زمین یا موادی که در سایت ساخت و ساز قرار داده شده اند به اندازه کافی جمع شوند تا بتوانند پایه ای پایدار برای ساخت و ساز در نظر بگیرند.

هیچ چیز کاملاً شبیه به غلتک جاده مدرن در مورد قابلیت های فشرده سازی وجود ندارد ، به این معنا که طیف گسترده ای از غلطک های جاده ای در بازار وجود دارد، که همه در هنگام ساخت و ساز تخصص های خاص خود را دارند.

تفاوت غلتک تک درام و دو درام

قبل از توضیح بیشتر در مورد  غلتک جاده و انواع آن ، ابتدا باید تفاوت بین دو طبقه بندی کلی آن را بدانید: غلتک تک درام  و غلتک درام دوبل.

این دو کاملاً متفاوت هستند. بر اساس تعداد چرخ های غول پیکر و استوانه ای که دارند. با توجه به این نکته، بیشتر مردم این مسئله را رد می کنند که غلتک دو درام به مراتب بهتر باشد زیرا از لحاظ فنی می تواند همزمان مواد بیشتری را صاف کند.

با این حال، تقریباً مانند بیشتر تجهیزات سنگین، کلاس غلتک جاده مورد نیاز شما تا حد زیادی به ساخت آن بستگی دارد.

غلتک تک درام

با شروع غلتک تک درام، این یک ماشین سنگین به حساب می آید. در جلو خود درام بزرگی دارد که توسط بعضی از لاستیک های خاص در قسمت پشتی پشتیبانی می شود. به دلیل معمول بودن کار  این لاستیک ها محکم تر بوده و قادر به جلوگیری از بروز هر نوع مشکلی قبل ، حین و بعد از کار هستند.

بسیار مهم است که هنگام کار در اماکن ساختمانی به لاستیک های سنگین مجهز شوند.

یک درام غلتک تک برای پروژه های کوچک مناسب است. به دلیل کوچکتر بودن آن در مقایسه با غلتک دو درام، این مورد در زمانی که شما نیاز به کار در فضاهای محکم تر دارید، بسیار ارجح است.

در بیشتر موارد، استفاده اصلی از یک غلتک تک درام برای کارهای آماده سازی است. این گزینه عالی برای تراز کردن زمین برای پیاده رو یا پیاده رو است. همچنین می توانید از این موارد برای آسفالت بزرگراهها یا ایجاد پایه برای ساختمانها استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که غلتک تک درام در جلو سنگین تر است، فقط به دلیل قرار دادن طبل در آنجا. به لطف چرخ های موجود در قسمت عقب ، با این حال باز هم مانور قابل قبولی دارد.

غلتک دو درام

تفاوت اصلی این دو غلتک در این است که غلتک درام دوتایی لاستیک های عقب خود را برای یک درام غول پیکر دیگر برای فشرده سازی قربانی می کند. انتخاب بین این دو همچنان به شغل شما بستگی دارد.

غلتک های درام دوتایی می توانند همه چیز را در جلو و پشت کابین اصلی صاف کنند. از آنجا که طبل هایی در جلو و پشت غلتک وجود دارد ، در واقع این حرکت را با هر حرکت خود مسطح می کند.

فواید اصلی استفاده از غلتک دو درام افزایش بهره وری و قدرت محض آن است. همانطور که در قسمت ساخت و ساز حرکت می کنید، مسطح کردن و آماده سازی منطقه دو بار، و کارایی آن به اندازه یک غلتک درام دو برابر است.

بهترین کاربرد آنها با آسفالت است. با پروژه های جاده ای که باید سریع به پایان برسند ، کارایی که غلتک های درام مضاعف را فراهم می کند ، پروژه را بدون آسیب رساندن به کیفیت کار، سریع می کند.

همچنین می توانید غلطک های درام دوبل را در بسیاری از پارکینگ ها و اساساً هر نوع کار جاده ای پیدا کنید. طراحی و ویژگی های آنها باعث می شود آنها برای ساخت این سازه ها فشرده، سازگار و پایدار در اطراف باشند.

در پایان روز ، انتخاب بین غلتک های درام تک و غلتک دو درام بیشتر شبیه تصمیم گیری در مورد قدرت مانور و بهره وری انرژی است. گفته می شود، هر دو طبقه بندی کاربردهای خود را دارند.

در حقیقت ، برخی از پروژه های ساختمانی وجود دارد که از هر دو دستگاه استفاده می کند!

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *